لژیونر ملی‌پوش والیبال ایران گفت: تمام بازیکنان تیم ملی همدل هستیم تا برای کسب مدال طلا در جاکارتا هر چه در توان داریم ارائه دهیم.

محمدجواد معنوی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت تیم ملی در آستانه بازی‌های آسیایی جاکارتا اظهار داشت: در مسابقات ليگ ملت‌ها 2018 که به مدت 5 هفته به طول انجامید، قرعه سختي داشتيم و فشار زيادي به تيم وارد شد. سه هفته استراحت كرديم كه اين زمان براي بازيكنان لازم و ضروري بود. بازيكنان در حال حاضر شرايط بهتري دارند و با انرژي و انگيزه بالا به مسابقات آسيايي و جهاني اعزام مي‌شويم. همه ما به اتفاق اميدواريم نتيجه خوبي بگيريم.

وی اضافه کرد: بازيكنان به دليل ليگ‌ملت‌ها و سفرهاي زيادي كه داشتيم، خسته هستند. بدون شك هرچقدر زمان بيشتري بگذرد، شرايط بهتر خواهد شد. فراموش نكنيد كه بازيكنان ايران در ليگ‌ملت‌ها، سفرهاي متعددي داشتند و بازي‌ها براي ما پرفشارتر از بقيه بود.

این بازیکن تیم ملی درباره بحث جوانگرایی در تیم ملی و دعوت از بازیکنان جوان به این تیم توسط ایگور کولاکوویچ گفت: جوانگرايي نيازمند زمان است و بايد صبر و حوصله داشته باشيم.

وی ادامه داد: خود من 3 يا 4 سال پيش به تيم‌ملي اضافه شدم و مربي تيم، صبر و حوصله كرد تا بتوانم با شرايط بازي آشنا شوم. بازيكنان جوان ديگري نيز كه به تيم اضافه شده‌اند تا چند سال آينده مي‌توانند در تيم‌ملي بدرخشند اما بايد به آن‌ها فرصت داد تا بتوانند توانايي‌هاي خود را به نمايش بگذارند. اميدوارم بتوانند مهره‌هاي خوبي براي تيم‌ملي باشند.

معنوی نژاد درباره مسابقات قهرمانی جهان که پس از بازی‌های آسیایی جاکارتا برگزار خواهد شد و تیم ملی ایران در آن حضور خواهد داشت، گفت: مسابقات قهرمانی جهان برای تیم ملی بسیار مهم است باید بتوانیم بهترین نتیجه ممکن را کسب کنیم تا اعتبار والیبال ایران در سطح جهان حفظ شود.

وی به اردوی تدارکاتی پیش از مسابقات جهانی در اسلوونی اشاره کرد و افزود: بدون شك تيم‌هايي مثل آمريكا، كانادا و اسلووني كه در اين تورنمنت حضور داشتند از قوي‌ترين تيم‌هاي جهان بودند. بدون شك تقابل با اين تيم‌ها مي‌توانست به افزايش توان‌مان كمك كند. اسلووني بازيكنان قدرتمندي دارد كه در ايتاليا نيز بازي مي‌كنند و تصور مي‌كنم تقابل با اين تيم‌ها تا حدود زيادي كمك‌مان مي‌كرد اما به هر حال این اردو قبل از بازی های آسیایی لغو شد و قرار شد پیش از قهرمانی جهان برپا شود.

بازیکن دریافت کننده تیم ملی درباره وضعیت آسیب دیدگی خود گفت: شرايطم در حال حاضر بهتر است. از ناحيه كمر مشكلي داشتم كه روند درماني‌ام را طي مي‌كنم و اميدوارم به مشكلي بر نخورم.

وی درباره خداحافظی سیامک افروزی، پزشک تیم ملی والیبال از حضور در تیم ملی گفت: افروزي حق زيادي بر گردن بازيكنان دارد و جاي او خالي است. پزشك جديد نيز زحمات زيادي مي‌كشد و اميدواريم بتواند به بازيكنان كمك كند.

لژیونر تیم ملی والیبال ایران که فصل قبل اولین حضورش در تیم ورونا ایتالیا را تجربه کرد، در این رابطه گفت: بله؛ قراردادم را براي دو فصل با اين تيم تمديد كردم. فصل گذشته شروع خوبي نداشتم و تا زماني‌كه با شرايط آشنا شوم، نياز به هماهنگي‌هاي بيشتري داشتم. در ليگ ايتاليا بازيكنان روسي و برزيلي متعددي وجود دارد و همين موضوع شرايط را تا حدود زيادي براي ما دشوار مي‌كند. اميدوارم بتوانيم روند فصل گذشته‌مان را حفظ كنيم.

وی به حضور سعید معروف در لیگ ایتالیا برای فصل جاری گفت: جاي او در جمع برترين پاسورهاي ليگ ايتاليا خالي بود. خدا را شكر مي‌كنم كه او به ليگ ايتاليا آمد و فكر مي‌كنم بتواند سال درخشاني را پشت سر بگذارد.

معنوی نژاد در پاسخ به این سوال که حضور مرتضی شریفی، ستاره جوان تیم ملی در تیم ورونا ایتالیا را چطور می بینی، اظهار داشت: من به چشم رقيب به مرتضي نگاه نمي‌كنم. ما بايد به يكديگر كمك كنيم و هر كمكي از دستم بر بيايد براي هموطنم انجام خواهم داد. اميدوارم هر دو بتوانيم در ورونا بدرخشيم و زمينه حضور ساير ايراني‌ها را در ليگ ايتاليا فراهم كنيم.

بازیکن تیم ملی والیبال ایران درباره اینکه چقدر در این فصل به زبان ایتالیایی تسلط پیدا کردی، گفت: پيش از اينكه به اين كشور بروم، سعي كردم يك آشنايي ابتدايي با زبان ايتاليايي داشته باشم. خودم علاقه بسياري داشتم و سعي مي‌كردم هر روز از بازيكنان كلمات جديدي را ياد بگيرم؛ همين موضوع باعث شد به تدريج تسلط من به اين زبان بيشتر و بيشتر شود.

انتهای پیام/

جواد معنوی نژاد از وضعیت تیم ملی می‌گوید

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار