رئیس هیئت چوگان استان اصفهان با اشاره به حذف حوض میدان نقش‌جهان گفت: این موضوع فرا‌استانی است و مسئولان میراث فرهنگی باید پاسخگو باشند

حسین جعفری  رئیس هیئت چوگان استان اصفهان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  با اشاره به خبراحیای بازی چوگان در میدان نقش جهان اظهار کرد:ما از احیای این ورزش تاریخی استقبال می‌کنیم اما تصمیم‌گیری در مورد احیای این بازی در میدان نقش جهان،مربوط به میراث فرهنگی است.

وی با اشاره به ثبت جهانی چوگان تصریح کرد: این ییشنهاد از طرف هیئت چوگان مطرح نشده است.

جعفری در پاسخ به این سوال که آیا در کنار باقی ماندن حوض میدان،امکان احیای چوگان وجود دارد،اظهار کرد:این مسئله‌ای فرا استانی و ملی است که با اجماع نظر مسئولان شهری ومیراث فرهنگی به نتیجه می‌رسد.

رئیس هیئت چوگان استان اصفهان در مورد برنامه‌های هر ساله بیان داشت: در شهر اصفهان و شهرستان‌های پیرامون، مسابقاتی به صورت نمادین برگزار می‌شود.

جعفری اضافه کرد: اوج کاری که برای احیای این ورزش انجام می‌شود در حد مینی‌چوگان است که در میدان نقش جهان و در نوروز برگزار می‌شود.

رئیس هیئت چوگان استان اصفهان به برگزاری نمادین این ورزش در بضی از ایام سال اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات چوگان به صورت نمادین در هفته‌ی دفاع مقدس و هفته‌ی بسیج ودهه‌ی پیروزی انقلاب اسلامی از برنامه‌های هرسال ما است.

وی با بیان اینکه این ورزش به صورت نمادین برگزار می‌شود اشاره کرد و گفت:زمین میدان استاندارد نیست و به دنبال زمین استاندارد هستیم.

انتهای پیام /س

اظهار نظر رئیس هیات چوگان اصفهان درباره تخریب حوض میدان نقش جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.