وزیر بهداشت:

نباید در شرایط کنونی کشور آیه یاس بخوانیم/ رسانه‌ها گمانه زنی و حاشیه سازی نکنند/ کشور دوران سخت تر از این‌ها را پشت سر گذاشته است

تلاش شبانه روزی برای تامین نیازهای سلامت مردم

قاضی زاده هاشمی گفت: امروزه شبانه روز تلاش می کنیم تا در تامین نیازهای سلامت مردم موفق شویم.
 
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار بیان کرد:  یاد و خاطره شهدای خبرنگار مجروحان و جانبازان این عرصه را  گرامی می‌داریم.
 
وی خطاب به خبرنگاران گفت: شما خبرنگاران کمک بزرگی در حوزه سلامت کرده اید و در این سال‌ها اطلاع رسانی خوبی در این حوزه انجام شده و نقدهای عالمانه‌، به ما برای پرهیز از تکرار خطاها کمک کرده است.

طمع ورزی بیگانگان به دنبال بی اعتمادی مردم به دولت

ادامه داد: شرایط‌ کنونی ما خاص بوده و نقش رسانه و خبرنگاران در این شرایط ویژه‌ است، هر زمان که سرمایه‌ اجتماعی و اعتماد مردم به دولت و حاکمیت کاهش پیدا کند زمینه طمع‌ورزی برای بیگانگان نسبت به تمامیت‌ ارضی ، انقلاب‌ و داشته‌ها و دستاوردهای‌ آن فراهم می‌شود.

وزیر بهداشت گفت: در چند سال گذشته هر کدام از ما در هر جایی و هر پستی‌ که خدمت کرده‌ایم، به عنوان کارمند دولت، فرد عادی، خبرنگار‌، وکیل، امام جمعه، فرماندار باید ببینیم‌ چقدر در جهت تضعیف‌ یا ارتقای‌ سرمایه‌ اجتماعی تلاش کرده‌ایم و اگر این تلاش‌ها منفی بوده است باید در استفاده از تریبون‌ ، نوع نگاه به جامعه و قضاوت‌ تجدیدنظر‌ کنیم.

هاشمی ادامه داد: ما معتقدیم‌ خیلی خطا کرده‌ایم و در  رسانه‌ ها اعم از ،تصویری و مکتوب به طور حتم خطاهایی‌ صورت گرفته‌ که موجب شده است تا طمع‌‌هایی ایجاد شود  و  به طور حتم در تریبون‌های نماز جمعه، مجلس، هیئت دولت و بخش فرهیختگان‌ اشتباهات متعددی‌ بوده است و این اشتباهات‌ نافی‌ اشتباه سیاست‌گذاران و تصمیم‌گیران نیست.

وی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان به وحدت ملی و تلطیف‌ قلوب‌ نیاز داریم، گفت: گله‌های زیادی از دولت، مجلس، قوه قضاییه‌، گروه‌های سیاسی و همه افرادی که در حوزه اقتصادی و سیاسی تصمیم گیرنده هستند وجود دارند.

مقابله با تحریم ها نیاز به تدبیر و خودباوری دارد

هاشمی با بیان اینکه تهدیداتی‌ پیش روی کشور وجود دارد ،گفت: مقابله با شرایط پیش رو نیاز به اعتماد به نفس و تدبیر دارد و نباید خودباوری‌ را از دست دهیم‌ همچنین نباید آیه‌ یأس بخوانیم زیرا ما در ایران دوران‌های سخت‌تری را پشت سر گذرانده‌ایم‌ و می‌توانیم بر مشکلات‌ فائق‌ شویم مگر آنکه‌ گرفتار رقابت‌های خودمان شویم‌؛ کشور هر جایی ضرر کرده به دلیل همین رقابت‌هایی بوده که ریشه‌اش در طمع و قدرت است.

وی ادامه داد: رقابت‌ها در سطوح پایین تا بالا مانع از این است که تلاش‌ها صحیح معرفی شوند این رقابت‌ها زمانی به وجود می‌آیند که گروهی از گروه دیگر خوششان‌ نمی‌آید یا رقابت‌ها و کینه‌های چند ده ساله دارند که نتیجه آن یأس و ناامیدی‌ مردم است.

تلاش می کنیم در دارو و تجهیزات پزشکی مردم رنجی نبینند

هاشمی با تأکید بر اینکه در حوزه غذا، دارو و تجهیزات پزشکی‌ باید خیلی مراقبت باشیم‌،گفت: شبانه‌روزی با دقت تلاش می‌کنیم که کمترین‌ رنج و ناراحتی‌ برای مردم‌ پیش بیاید‌ هر چند کار ساده‌ای نیست‌ اما به نظر من اين سختى ها شیرین‌ است اگر کار سخت نبود ، نیازی به حضور ما نبود.

وی ادامه داد: به همه خبرنگاران افتخار می‌کنیم که امروز به جای آنکه‌ خلاف بگویند در جهت خودباوری‌، همبستگی‌ ملی و آرامش‌ جامعه تلاش می‌کنند.

وزیر بهداشت اشاره کرد: شما طلایه‌داران حوزه سلامت هستید‌ و تکلیفتان‌ مشخص‌ است از همکاران، دبیران و سردبیران خود خواهش کنید‌ در جهت التهاب‌ آفرینی‌ تلاش نکنند؛ ما می‌توانیم تیتر‌ خبرها را متفاوت انتخاب کنیم و مثبت تیتر‌ بزنیم‌.

گمانه زنی و حاشیه سازی نکنید

قاضی زاده هاشمی افزود: آن بخشی که شما می‌توانید کمک کنید این است که گمانه‌زنی نکنید و اجازه ندهید حاشیه‌ای ایجاد شود اگر روزی سخنگوی‌ وزارت بهداشت می‌گوید نگران نباشید‌ بدانید که تمهیداتی‌ پیش‌بینی شده و واقعاً‌ جای نگرانی نیست‌ هر چند که نگرانی‌های داخلی وجود دارد همانطور که پدر و مادر دغدغه‌ معیشت‌ خانواده را دارند اما دغدغه‌ و نگرانی خود را به خانواده منتقل نمی‌کنند‌.
 
وزیر بهداشت با بیان اینکه جمهوری اسلامی به اندازه کافی حاشیه‌پرداز‌ در جمهوری اسلامی وجود دارد، تصریح کرد:  از خبرنگاران تشکر می‌کنیم که مدافع حقوق مردم هستند و در حوزه سلامت از این قبیل عزیزان‌ کم نداریم‌.
 
هاشمی یادآور شد: ما مخلص خبرنگارانی هستیم که دغدغه مردم را دارند و امیدوارم سال آینده در روز خبرنگار  با مسئولیت پذیری که دارید، بهتر و بیش از پیش عمل و علی‌رغم همه سختی‌ها تیترهای امیدبخش را انتخاب کنید و مطمئن هستم بین ماجراجویی و خبرنگاری تفاوت قائلید‌.

انتهای پیام/

توصیه وزیربهداشت به خبرنگاران حوزه سلامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۲۶ ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
خودم رفتم دارو بخرم نیست!!! از اطرافیان هم پرسیدم میگن دارو نیست!