مدیر فناوری اطلاعات سازمان فاوای شهرداری با تشبیه پروفایل شهروندی به میز کارمندان شهرداری، این پروفایل را مبنای تمام مکاتبات، درخواست ها و ارتباط شهروندان با شهرداری دانست.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی شایق، مدیرخدمات الکترونیکی شهرداری را به سه دسته اطلاع رسانی، تراکنشی و تعاملی تقسیم و به «باشگاه خبرنگاران جوان» اظهار داشت: شهروندان در دریافت خدمات دو بخش اول مثل خدمات نوسازی، خودرو و... با مشکلی مواجه نیستند و با یکبار مراجعه به شهرداری و تکمیل مراحل ثبت نام و دریافت کد رهگیری، خدمات خود را دریافت می کنند.

وی مشکل اصلی را مربوط به بخش سوم دانست و ادامه داد: شهروندان در دریافت خدمات بخش مذکور مثل صدور پروانه ساختمانی و... که نیاز به تعامل مستمر با شهرداری دارد با چالش های مختلفی روبرو می شوند که ما را ملزم به گسترش ارایه خدمات الکترونیک در این حوزه ها با هدف افزایش رضایت مندی شهروندان می کند.

این مقام مسئول ادامه داد: ما باید با ارایه خدمات الکترونیکی حداکثر در راستای شفاف سازی حرکت کنیم و ضمن اینکه راه انجام تخلف را برای افراد سودجو در بخش های مختلف می بندیم، این اطمینان خاطر را برای شهروندان فراهم کنیم که کارمندان بدون در نظرگرفتن منطقه سکونت همچنین محدودیت ساعات کار اداری تنها با توجه به اطلاعات ثبت شده کابران در پروفایل شهروندی، خدمات درخواستی را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می دهند.

 مدیر فناوری اطلاعات سازمان فاوای شهرداری با تشبیه پروفایل شهروندی به میز کارمندان شهرداری، این پروفایل را مبنای تمام مکاتبات، درخواست ها و ارتباط شهروندان با شهرداری دانست.

شایق در پاسخ به سوالی در خصوص وجود مشابه خارجی و داخلی پروفایل شهروندی با بیان اینکه طرح مذکور مشابه خارجی دارد و بسیاری از کشورها در این مسیر حرکت کردند، گفت: از شهرهای داخلی کشور نیز شهرداری مشهد و تهران در این زمینه اقدام کردند، اما جلوتر از اصفهان نیستند و همگام با هم پیش می رویم.

وی در بخشی دیگر از این گفت وگو به وجود مشکلات و موانع موجود اشاره کرد و افزود: یک قسمت از چالش های ارایه خدمات الکترونیکی مربوط به مشکلات زیرساختی، دسترسی به اینترنت پرسرعت است که باید با ارایه پهنای باند مناسب این مشکل را برطرف کنیم و بخشی دیگر مشکلات نیز مربوط به ارباب رجوعان با سطوح مختلف علمی و آگاهی از مباحث اینترنتی به منظور دسترسی به پرتابل شهرداری است که نیاز به طراحی سیستم هایی ساده با دسترسی آسان و قابلیت ارایه خدمات به شهروندان در همه سطوح را ضروری می سازد.

راهکار اجرای موثرتر پروفایل شهروندی، فناوری های حوزه آی.تی است

به گفته این مقام مسئول فرهنگ سازی استفاده از خدمات الکترونیکی بخشی دیگر از چالش ها و مشکلات پیش رو است که مدیران سازمان های فرهنگی، تفریحی شهرداری با طراحی و نصب بیلبوردها و تابلوهای اطلاع رسانی و فرهنگی با ما در این زمینه همکاری می کنند.

شایق همچنین با اشاره به اینکه مشکلات بودجه و نقدینگی نیز باعث کندشدن فعالیت در این زمینه می شود، گفت: برای حل این مشکل سعی در همکاری با خصوصی داریم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تاثیرات این طرح در اقتصادی شهری ادامه داد: در این بخش می توانیم به کاهش تردد شهروندان به شهر و بروز مشکلات ترافیکی همچنین ایجاد فرصت شغلی جدید برای حوزه های استارت آپی و کارآفرینی شهری اشاره کنیم.

مدیر فناوری اطلاعات سازمان فاوای شهرداری همچنین در خصوص راهکارهای اجرای موثرتر پروفایل شهروندی، تکنولوژی های روز دنیا و فناوری های جدید را مربوط به حوزه آی.تی دانست که نیاز به دانش و اطلاعات به روز در این زمینه دارد.

شایق با تاکید بر نقش موثر بخش خصوصی، خاطرنشان ساخت: دانشگاه ها، مراکز فناروی و نرم افزاری فعال در اصفهان می توانند با ارایه نقطه نظرات و پیشنهادات خود کمک بزرگی به بهبود این فرایند داشته باشند.

انتهای پیام/ س

برچسب ها: شهرداری ، وزارت خانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.