سلطانی‌فر گفت: خبرنگاران اگر می‌خواهند در عرصه خبر موفق باشند، نباید انتهایی را برای کار خبر در نظر بگیرند.

خبرنگاری انتها ندارد/ باید افکار عمومی را از اهداف شوم دشمن آگاه کنیمبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد سلطانی‌فر معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در آستانه روز خبرنگار در محل ستاد عالی کانون های فرهگی مساجد کشور حاضر شد و گفت: هفته خبرنگار و روز خبرنگار بهانه‌ای است که نگاهی به خود و ارزش کاری که در حوزه خبرنگاری انجام می‌دهیم، داشته باشیم و قدر خودمان را بدانیم. اینکه شما دائم در استرس باشید تا به عنوان اولین نفر، خبر‌ها را به مخاطبان ارائه کنید، خبرنگاری را از سخت‌ترین و پرمخاطره‌ترین شغل های دنیا کرده است. اگر بخواهید در عرصه خبر موفق باشید، انتهایی را نباید برای کار خبرنگاری در نظر بگیرید.

وی افزود: از امروز تا یکشنبه هفته آینده، به ۸ استان کشور سر خواهم زد و معتقدم که خط مقدم فرهنگی و خبری کشورمان در شهر‌های مرزی است.

سلطانی فر عنوان کرد: کار خبر امروز با رسانه های جدید و فضای مجازی گره خورده است. ما در دنیای خبر نیاز داریم که نگاه تخصصی و جزئی به امور داشته باشیم. اگر این جزئی نگاه کردن را در دنیای خبری و حوزه بندی‌ها نداشته باشیم، به جای ژورنالیست، جنرالیست می‌شویم. تخصص روزنامه نگاری انتها ندارد و باید توجه بسیاری به تئوری‌های جدید در جهان داشته باشیم.

سلطانی‌فر در پایان با اشاره به شروع تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اظهار کرد: خوشبختانه یا متاسفانه از امروز تحریم‌های جدید علیه کشورمان آغاز می شود. به تعبیر دکتر ظریف، وزیر امور خارجه آمریکا و ترامپ معتاد به تحریم شده اند. آن‌ها نه فقط در زمینه اقتصادی بلکه به دنبال این هستند که افکار عمومی ایران را هم وارد التهاب کنند و مسیر را به گونه‌ای هدایت کنند که افکار عمومی ما از درون سرد شود. خبرنگاران باید این تفکر و نگاه دشمنانه را خوب بشناسند. من اعتقاد دارم که این حتما یک جنگ است و عمر آن کوتاه است. این یک جنگ اقتصادی نیست و فرهنگی است. پس ما جامعه فرهنگی و خبری باید افکار عمومی را از اهداف شوم دشمن آگاه کنیم.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها: وزارت ارشاد ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار