نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: مطبوعات و رسانه‌ها پل ارتباطی میان مردم و مسئولین هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت الاسلام محمدعلی نکونام به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار و در دیدار با اصحاب رسانه، اعضای خانه مطبوعات و خبرنگاران چهارمحال و بختیاری افزود: انعکاس و بازگو کردن مطالبات و مشکلات مردم، از وظایف و رسالت اصلی اصحاب رسانه و خبرنگاران است.

وی با بیان اینکه مطبوعات و رسانه‌ها پل ارتباطی میان مردم و مسئولین هستند اضافه کرد: خبرنگاران با بیان خدمات و ایجاد شفافیت در عملکرد مسئولین اجرایی می‌توانند اعتماد و امید مردم به نظام اسلامی را افزایش دهند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تأکید کرد: ایجاد وحدت و انسجام بین مردم و مسئولین باید در این برهه از زمان در اولویت اصحاب رسانه و خبرنگاران قرار باشد.

نکونام، نگاه حزبی و قوم گرایی را آفت کار رسانه و مانعی در برابر اتحاد و همدلی در جامعه بیان کرد و افزود: اصحاب رسانه باید به دور از نگاه فردی، مصلحت نظام اسلامی را مد نظر قرار دهند.

وی، تریبون نماز جمعه را نیز یک رسانه و محل بازگو کردن مشکلات مردم و جامعه بیان و اضافه کرد: اگر اطلاع رسانی دقیق و منطقی در جامعه صورت گیرد، جایی برای دروغ پردازی رسانه‌های خارجی باقی نمی‌ماند.

نکونام، جایگاه خبرنگاران و اصحاب رسانه در نظام اسلامی را رفیع و با اهمیت دانست و گفت: خبرنگاران با بصیرت، توطئه دشمنان داخلی و خارجی را رصد و با قلم و بیان خود به مسئولین و امت اسلامی منتقل می‌کنند.

۱۷ مرداد سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شد.

شهید محمود صارمی خبرنگار ایرانی و مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف افغانستان بود که ۱۷ مردادماه ۱۳۷۷ در حادثه کشتار دیپلمات‌های ایرانی در مزار شریف به شهادت رسید.

انتهای پیام/ف

خبرنگاران برای وحدت و انسجام در جامعه تلاش کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار