رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مردم و مسئولان باید خبرنگاران را به عنوان محور و رکن اساسی اطلاع رسانی در جامعه تلقی کنند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فتح‌الله معین  امروز در چهل و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، توجه به حقوق بشر در ادیان ابراهیمی و دین مبین اسلام ضروری دانست و اظهارکرد: خداوند در قرآن به کرات به این موضوع تاکید داشته و در احادیث نیز نقل شده که حرمت انسان مؤمن را بیشتر از حرمت کعبه می‌داند.

رعایت حقوق انسان‌ها بزرگترین تبلیغ برای اسلام است

وی گفت: رعایت حقوق انسان‌ها بزرگ‌ترین تبلیغ برای اسلام است و همه مردم باید در حفظ حقوق بشر بکوشند.

رییس شورای شهر در ادامه ابراز امیدواری کرد کشورهای جهان اسلام در این زمینه پیشگام باشند.

این عضو شورای شهر با اشاره به سال روز صدور فرمان مشروطیت گفت: این فرمان برای مردم ایران اتفاق بزرگی بود چراکه تلاش‌های جامعه ایران در این خصوص قابل توجه بوده است.

معین اضافه کرد: حضور علما و بزرگان در انقلاب مشروطه و فرماندهی مردم در این زمینه نشان از حرکت برای ایجاد شرایط مناسب‌تر بود موضوعی که از اول نیز مورد حمایت بزرگان دین بوده است.

وی در ادامه ضمن تبریک روز خبرنگار، نامگذاری روزها را به معنای توجه بیشتر جامعه به جایگاه و فعالیت‌های افراد دانست و ابراز امیدواری کرد: عموم مردم جامعه و مسئولان به جایگاه خبرنگاران توجه داشته و قدردان زحمات آنها باشند.

رییس شورای شهر اغان داشت: مردم با توجه به رشد و پیچیدگی مسایل جامعه باید همه اتفاقات را رصد کنند و مسئولان نیز باید توجه داشته باشند که رفتارشان همواره رصد و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معین با بیان اینکه موارد مذکور تنها با ایجاد شفافیت لازم در همه امور محقق خواهد شد، افزود: مردم و مسئولان باید یکدیگر را محرم بدانند و در این زمینه باید جایگاه رسانه‌ها را بشناسند و خبرنگاران را به عنوان محور و رکن اساسی اطلاع رسانی در جامعه تلقی کنند.

وی خبرنگاری را جز مشاغل سخت دانست و تاکید کرد: خبرنگاری شغل پرخطری است و خبرنگاران در زمره ایثارگرانی هستند که در این زمینه فعالیت می‌کنند و باید از این افراد قدردانی کنیم.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.