معاون اداره کل پست استان آذربایجان شرقی از اجرای طرح آدرس گذاری ملی امسال در ۳۹ شهر و هزار و ۴۲۸ روستا‌های استان خبر داد.

اجرای طرح آدرس گذاری ملی در آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ بهبود معاون اداره کل پست استان آذربایجان شرقی، امروز در جلسه هماهنگی پست در فرمانداری مرند گفت: شهر تبریز جزو شهر‌های با اولویت در اجرای طرح آدرس گذاری ملی قرار نگرفت، اما این طرح امسال در شهرستان مرند اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آدرس گذاری ملی (GNAF)، امکان صحت سنجی یک آدرس را همراه با مختصات جغرافیایی آن میسر می‌کند، تصریح کرد: پاسخگویی سریع به نیاز‌های اورژانسی، امکان برنامه ریزی در سطح کلان، ایجاد پایگاه داده‌های مکانی، تبادل الکترونیکی استعلام‌های اماکن و املاک از جمله ویژگی‌های این طرح است.

معاون اداره کل پست استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: امسال یک میلیارد اعتبار برای اجرای این طرح، اختصاص پیدا کرده است.

بهبود عنوان کرد: امسال عملیات پلاک کوبی در شهرستان‌های چاراویماق و ملکان آغاز شده و اطلاعات دیگر شهرستان‌ها از جمله مرند نیز جمع آوری شده که به زودی آغاز می‌شود.

وی تاکید کرد: طرح آدرس گذاری ملی امسال در ۳۹ شهر و هزار و ۴۲۸ روستا‌های استان اجرایی می‌شود.

مهدوی مسئول کدگذاری استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به نقش کدپستی در مدیریت خدمات شهری و دولت الکترونیک خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ درصد اطلاعات مورد نیاز بخش‌های دولتی و غیردولتی دارای ماهیت مکانی است که در صورت نبود آن، با موازی کاری و دوباره کاری و اتلاف منابع روبه رو خواهیم شد.

وی افزود: کدپستی ۱۰ رقمی از سال ۱۳۷۶ به مکان‌ها و کلیه اتباع ایرانی اختصاص پیدا کرد که در ثبت مهاجرت افراد، هدفمند کردن یارانه ها، دریافت عوارض شهرداری، دسترسی مناسب به اقشار آسیب پذیر و... قابل استفاده است.

مسئول کدگذاری استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: آدرس گذاری ملی یک شاخص معتبر برای ارائه نشانی‌های مکان محور و دارای اطلاعات غنی است که امکان صحت سنجی آدرس فیزیکی را میسر می‌کند.

مهدوی تهیه و بروزرسانی نقشه‌های بلوک، تعریف و درج کد پارسل بر روی نقشه، برقراری اتصال میان کدپستی و کد پارسل بر روی نقشه و میان نقشه و اطلاعات کدپستی را از مراحل کار آدرس گذاری ملی برشمرد.

وی همچنین پلاک کوبی کدپستی را تکمیل کننده طرح آدرس گذاری ملی دانست و اظهار داشت: نشانی ملی ژئو کد شده از محله، معبر آخر و پلاک تشکیل شده است که پلاک کوبی، امکان بهره برداری عملیاتی برای پروژه آدرس گذاری ملی را برای دستگاه‌ها و افراد فراهم می‌کند. 

 

انتهای پیام/ش

پلاک کوبی کدپستی مکمل طرح آدرس گذاری ملی

 

برچسب ها: ثبت احوال ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.