فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: با توجه به حاصلخیزی زمین‌های کشاورزی این شهرستان می‌توان تا ۵۰ هزار هکتار کشت انواع محصولات زراعی و باغی را توسعه داد.

زمین‌های کشاورزی چابهار تا ۵۰ هزار هکتار قابل توسعه استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، غلامرضا مجیدی فرماندار شهرستان ویژه چابهار اظهار داشت: چابهار علاوه بر ظرفیت‌های تجاری، گردشگری و اقتصادی قابلیت‌های زیادی در زمینه کشاورزی دارد که در صورت تامین آب می‌توان کشاورزی را در هزاران هکتار توسعه داد.

وی بیان کرد: مهار کردن هدر رفت آب‌های فصلی، ساخت دگار برای مهار سیلاب و انجام کشت‌های دیم، اجرای خط انتقال آب از سد‌های پیشین و زیردان، ساخت بند‌های آبخیزداری خاکی و سنگی می‌تواند به توسعه کشاورزی کمک کند.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: چابهار قابلیت‌های خوبی در ایجاد و تولید محصولات گلخانه ای، موز، میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری دارد که می‌توان با استفاده از شیرین سازی و انتقال آب دریا صد‌ها هکتار کشت گلخانه‌ای و برداشت صد‌ها تن محصول باغی را انجام داد.

وی ادامه داد: موقعیت بخش کشاورزی چابهار از نظر نوع خاک و آب هوا چشمگیر است و هم اینک بیش از ۱۳ هزار هکتار زمین مطلوب برای کشت دارد.

مجیدی گفت: متوسط میزان بارندگی سالانه چابهار در شرایط نرمال به کمتر از ۱۰۰ میلی متر می‌رسد و تنها راه موفقیت و ایجاد اشتغال استفاده از آب دریا برای کشاورزی است.

وی تصریح کرد: برخورداری از اقلیمی مستعد و طبیعی، پرورش و تولید انواع محصولات گرمسیری، نیمه گرمسیری باغی، محصولات زراعی فصلی و غیر فصلی در این منطقه فراهم شده است.

مدیر جهاد کشاورزی چابهار گفت: این شهرستان با توجه به آب و هوای مساعد می‌تواند به قطب کشاورزی در زمینه تولید انواع محصولات سبزی و صیفی، گرمسیری و نیمه گرمسیری تبدیل شود.

غلامحسین بامبری افزود: در سال‌های خوب آبی بیش از ۲۴ هزار نفر در بخش کشاورزی شهرستان چابهار مشغول بکار می‌شوند.

وی برداشت ۹۰۰ تن محصولات زراعی، سبزی، صیفی جات فصلی و خارج از فصل و افزون بر ۸۰ هزار تن انواع محصولات پر ارزش و متنوع باغی را تنها بخشی از ظرفیت‌های کشاورزی چابهار بر شمرد.

بامبری تداوم خشکسالی را از مهمترین مشکلات در حوزه کشاورزی عنوان کرد و افزود: بخش کشاورزی شهرستان چابهار براثر خشکسالی، گرمازدگی، سرمازدگی و زیر کشت نرفتن زمین‌های کشاورزی با خسارت ۲۶۳ میلیارد تومانی رو به رو شده و کشاورزان نیازمند پیگیری لازم برای جبران خسارت و کمک‌های بلاعوض هستند.

وی گفت: توجه به بخش کشاورزی سبب افزایش تولید ملی می‌شود.

انتهای پیام/ع

 برداشت ۹۰۰ تن محصولات زراعی، سبزی، صیفی جات فصلی و خارج از فصل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار