وطن خواه گفت: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با شرکت مترو تهران و استانداری منعقد کردیم مترو پرند تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

راه‌اندازی مترو پرند تا پایان سال / تمامی واحد‌های مسکن مهر پرند تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسدبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، محسن وطن‌خواهی مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پرند در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه شهر جدید پرند به دلیل تعداد زیاد واحد‌های مسکن مهر به عنوان پایتخت مسکن مهر شناخته می‌شود، گفت: هم اکنون 96 هزار واحد مسکن در شهر پرند در حال ساخت داریم که 65 هزار واحد از آن‌ها به بهره‌برداری رسیده و 29 هزار و 700 واحد باقی‌مانده به دلیل مشکلات زیربنایی از جمله آب، برق و گاز هنوز افتتاح نشده است.

وی ادامه داد: 6 هزار و 760 واحد مسکن مهر آماده تحویل به متقاضیان است که با نصب آب، برق و گاز ،  تحویل داده می‌شود.

وطن‌خواهی با اشاره به اینکه مشکل تأمین آب واحد‌های مسکن مهر پرند به زودی برطرف می‌شود گفت: هزار و 500 واحد مسکن مهر در این شهر، در  هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید و تا پایان سال 15 هزار واحد باقی‌مانده را تکمیل خواهیم کرد.

وی از تفاهم شرکت عمران پرند با سه شرکت کیسون، کوزو و هسا خبر داد و گفت: این شرکت‌ها در چند ماه گذشته با مشکل مواجه شده‌ بودند که خوشبختانه طی جلسات و مذاکراتی که با آن‌ها داشتیم واحد‌های باقی‌مانده آن‌ها به زودی تحویل داده می‌شود.

مدیر عامل شرکت پرند توضیح داد: 16 هزار واحد مسکن مهر توسط کیسون در حال ساخت است که 9 هزار واحد از آن باقی مانده، 10 هزار واحد در دست شرکت صدرا و نور است که 5 هزار  واحد از آن باقی مانده و 20 هزار واحد نیز در دست شرکت کوزو است که 2 هزار واحد هنوز به متقاضیان تحویل داده نشده است.

وطن‌خواه در ادامه از تفاهم شرکت عمران پرند با 23 پیمانکار خبر داد و گفت: برخی از پیمانکاران به دلیل مشکلات مالی و افزایش هزینه‌های ساخت با موانعی مواجه بودند که برخی از آن‌ها با دریافت مجوز برطرف شده و هم اکنون این پیمانکاران در تمامی پروژه‌های مسکن مهر فعال هستند.

وی تأکید کرد: در صورت تکمیل تمامی انشعابات آب، برق و گاز تمامی 96 هزار واحد مسکن مهر پرند تا پایان سال تحویل داده می‌شود.

مدیر عامل شرکت پرند با اشاره به اینکه 24 میلیارد تومان هزینه آماده‌سازی فازهای 4، 5 و 6 است، گفت: به زودی با پرداخت این 24 میلیارد تومان تمامی بخش‌های زیربنایی این واحد‌ها به پایان می‌رسد.

وی از احداث 14 مدرسه برای واحد‌های مسکن مهر پرند خبر داد و گفت: ساخت این مدارس به اتمام رسیده و به سازمان نوسازی مدارس اعلام کرده‌ایم که این واحد‌ها را به بهره‌برداری برسانند.

وطن‌خواه از افتتاح 7 پارک در هفته دولت خبر داد و گفت: در حال طراحی 7 بوستان به متراژ 52 هزار متر مربع هستیم که در کنار آن پارک‌های تخصصی نیز به زودی ساخته خواهد شد.

مدیر عامل شرکت پرند در ادامه از بهره‌برداری متروی شهر پرند تا پایان سال خبر داد و گفت: طی تفاهم‌نامه‌ای که با استاندار تهران و مدیر عامل مترو تهران منعقد کرده‌ایم 150 میلیارد تومان از منابع داخلی این شرکت به صورت اراضی تهاتری به شهرداری پرداخت و خط متروی این شهر تکمیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهر پرند به عنوان یکی از 4 شهر پایلوت حمل و نقل ریل پایه به شمار می‌رود گفت: با توجه به تأکیدات وزیر راه و شهرسازی برای ریل‌پایه کردن شهرها سعی کرده‌ایم پرند را به عنوان یکی از شهرهای ریل پایه تجهیز کنیم.

وطن خواه توضیح داد: 35 میلیارد تومان برای دو خطه کردن پرند (TOD) در نظر گرفته‌ایم و به زودی اقدامات تجهیز این دو خط آغاز می‌شود.

مدیر عامل شرکت پرند در ادامه از فعالیت‌های مشارکتی درشهر پرند خبر داد و گفت: سعی کرده‌ایم از تمامی فعالیت‌های خاص از جمله ساخت نیروگاه 10 مگاواتی خورشیدی و نصب توربین‌های بادی از طریق فعالیت‌های مشارکتی انجام دهیم و کمتر به سمت خام فروشی برویم.

وی با اشاره به اینکه شهر پرند به عنوان محل مدیریت بحران استان تهران در نظر گرفته شده است گفت: در مواقع زلزله و سیل پرند به عنوان بهترین گزینه برای مردم تهران به شمار می‌رود.

وطن‌خواه با اشاره به اینکه متأسفانه افزایش قیمت تمام شده واحد‌های مسکن مهر برای برخی از پیمانکاران مشکل‌ساز بوده است گفت: به طور مثال در سال گذشته هزینه نصب آسانسور برای این واحد‌ها 20 میلیون تومان بوده اما هم اکنون هزینه این آسانسورها 80 تا 100 میلیون تومان برآورد شده است.

مدیر عامل شرکت عمران پرند افزود: دولت و شرکت عمران وظیفه‌ای برای هزینه کردن در ساختمان‌ها ندارند ولی سعی کرده‌ایم بتوانیم از طریق تهاتر اراضی برخی از این مشکلات را برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: برخی از پیمانکاران پروژه‌های مسکن مهر را نیمه کاره رها کردند و ما مجبور شدیم پیمانکار دیگری را جایگزین آن کنیم همین موضوع باعث افزایش قیمت 10 تا 20 درصدی برای واحد‌های مسکن مهر شده است.

وطن‌خواه تأکید کرد: در سال گذشته تمامی افزایش قیمت‌های مسکن مهر انجام شده و در سال جدید متقاضیان مسکن مهر پرند هیچ دغدغه‌ای برای افزایش قیمت نداشته باشند.

مدیر عامل شرکت پرند از واگذاری پروژه‌های هسا به پیمانکاران جدید خبر داد و گفت: به دلیل مشکلاتی که پیمانکاران هسا برای متقاضیان مسکن مهر ایجاد کرده بودند 4 پیمانکار قبلی بر کنار و از عید امسال این پروژه‌ها به صدرا و نور واگذار شده است.

وی تأکید کرد: 85 میلیارد تومان به پیمانکاران جدید صدرا و نور واگذار شده و امیدواریم 5 هزار واحد مسکن باقی مانده در این شرکت‌ها تا پایان سال تحویل داده شود.

وطن‌خواه در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران  جوان در مورد آخرین وضعیت تعاونی‌های مسکن مهر در پرند گفت: شرکت عمران پرند هیچ وظیفه‌ای برای پیگیری مشکلات تعاونی‌ها ندارد اما با این وجود سعی کرده‌ایم پیگیری قضایی این تعاونی‌ها را انجام دهیم.

مدیر عامل شرکت عمران پرند افزود: 15 هزار واحد مسکن مهر پرند در دست تعاونی‌ها بود که تمامی این پروژه‌ها را نیمه کاره رها کرده بودند که خوشبختانه بخش عمده‌ای از مشکلات آن‌ها رفع شده است.

وی در خصوص تکمیل انشعابات آب و برق واحد‌های مسکن مهر پرند گفت: طبق تفاهمی که با شرکت آبفای جنوب تهران منعقد کرده‌ایم تا دو ماه دیگر مشکلات آب در این شهر برطرف می‌شود و در حال پیگیری تکمیل انشعابات گاز و برق هستیم.

وطن‌خواه گفت: شرکت گاز و برق تهران درخواست تخصیص منابع دولتی جدید داشته‌اند که در حال پیگیری این منابع هستیم.

مدیر عامل شرکت پرند با بیان اینکه جمعیت شهر پرند در آینده‌ای نزدیک به 483 هزار نفر می‌رسد گفت: تا 5 سال آینده شهر پرند تبدیل به یک کلان شهر می‌شود بنابراین باید مشکلات آب را در این شهر جدی بگیریم.

انتهای پیام /

برچسب ها: مسکن مهر ، پرند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار