استاندار ایلام گفت: بخش صنعت و کشاورزی به عنوان موتور محرکه اقتصاد و عامل مولد اشتغال پایدار نقش بسزایی در افزایش تولید ناخالص ملی و در آمد سرانه دارد.

صنعت و کشاورزی نقش بسزایی در افزایش تولید ناخالص ملی دارند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام; قاسم سلیمانی دشتکی  در دیدار با مدیر عامل و تعدادی از کارکنان شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام بمناسبت روز ملی حمایت از صنایع کوچک گفت: زیرساخت های قوی جذب سرمایه گذاری از قبیل مناطق ویژه اقتصادی، ایجاد سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی و فراهم کردن شرایط برای استفاده بهینه از قابلیت ها و فرصت ها باید در دستور کار این بخش قرار گیرد.

وی افزود: در شرایط کنونی و بحران تحریم با فعلیت بخشیدن به پتانسیل ها و ظرفیت های بالقوه و جذب منابع داخلی از طریق مشارکت بخش خصوصی، بیش از پیش در ایجاد رونق در بخش صنعت و معدن به عنوان موتور محرکه توسعه اقتصادی استان، گام های اساسی برداشته شود.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه  باید عرصه برای رقابت کیفی بین تلاشگران اقتصادی و تحرک بخشی به اقتصاد منطقه ای، ملی و ایجاد اشتغال مولد، مهیا شود اظهار کرد :در صورت کمبود بودجه می توان از زیرساخت های عمرانی برای اشتغالزایی و توسعه پایدار بهره برد.

استاندار ایلام  جوانان بیکار را پاشنه آشیل نظام، دولت و مردم  دانست و گفت: با وجود متوسط بودن نرخ بیکاری ایلام در کشور تمام تلاش ما رشد اقتصادی توام با افزایش درآمد خانواده ها و اشتغال بیشتر است.

سلیمانی دشتکی افزود: یکی از برنامه های اساسی مدیران جذب سرمایه گذار و مهیا کردن شرایط لازم برای سرمایه گذاران است به این صورت که با حمایت بخش خصوصی اقدام به ایجاد شهرک صنعتی و واگذاری زمین مناسب به سرمایه گذار کند.

وی گفت: مجموعه شهرک های صنعتی می تواند وارد کارهای تخصصی دیگری از جمله صنعت پوشاک شود و دولت با معرفی چند استان بعنوان پایلوت قراردادی بین سازمان برنامه و بودجه و مجموعه اتحادیه صنوف پوشاک برای اجرای این طرح منعقد کرده است.

استاندار ایلام گفت: بانک های عامل تسهیلات مورد نیاز را به صنعتگران پرداخت و اتحادیه پوشاک نیز فروش و بازاریابی آنرا تضمین می کند و می توان با لحاظ کردن این طرح تاثیر آنرا در اشتغالزایی استان مشاهده کرد.

 

انتهای پیام/اس

 

 

 

بخش صنعت و کشاورزی موتور محرکه استان ایلام است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.