بخشدار اروندکنار گفت: ۳۹ مخزن ۱۰ هزار لیتری و ۵۰ مخزن پنج هزار لیتری در ۵۲ روستای بخش اروندکنار آبادان نصب شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛ادیب مهاوی بخشدار اروندکنار گفت: ۳۹ مخزن ذخیره آب ۱۰ هزار متر مکعبی با مشارکت بنیاد برکت در روستا‌های اروند کنارنصب و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی افزود:۵۰ مخزن پنج هزار لیتری نیز با مشارکت دهیاری‌های بخش در مناطق مختلف روستا‌های بخش اروندکنار جانمایی و نصب شده است.

بخشدار اروندکنار گفت: برای حفاظت و دوام بیشتر مخازن نصب شده با مشارکت دهیاران سکو و لوله‌های خروجی آب ساخته شده تا روستائیان به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند.

مهاوی افزود: تمام مراحل آبگیری از مبدا و تخلیه آب در مخازن توسط کارشناسان بهداشت محیط کنترل می‌شود و در روستا‌ها نیز بهورزان بر کلر باقی مانده و بهداشت آب توزیعی نظارت کامل دارند.

وی گفت:با اتمام و بهره برداری از خط طرح جامع ثامن الائمه به تلمبه خانه شهید کشتکار در آینده نزدیک آب روستا‌های بخش اروندکنار از طرح غدیر تامین می‌شود و کیفیت آب آشامیدنی روستایی بهبود می‌یابد.

بخشدار اروندکنار افزود:این پروژه که به طول ۶ کیلومتر مراحل نهایی را سپری می‌کند به زودی به بهره برداری می‌رسد و روزانه ۲۰ هزارمتر مکعب آب طرح غدیر به شبکه آب روستایی آبادان افزوده می‌شود.

مهاوی گفت: همچنین با هماهنگی انجام شده با جهاد کشاورزی تانکر ویژه آبرسانی به دامداری‌های بخش اروندکنار به صورت نوبتی و بنا به درخواست دهیاران آبرسانی به دامداری‌ها و دام‌های را انجام می‌دهند.

وی افزود: متاسفانه منطقه آزاد اروند هنوز با رانندگان تانکر‌های آبرسانی به روستا‌های بخش اروندکنار تسویه حساب نکرده و این عامل باعث شده تا برای آبرسانی به روستا‌ها با مشکل مواجه شویم.

بخش اروندکنار در ۴۵ کیلومتری جنوب آبادان و روبه روی شهر فاو عراق قرار دارد، این بخش دارای سه دهستان نصار، دهستان مینوبار و دهستان نوآباد است.

انتهای پیام / د

نصب ۸۹ مخزن آب

برچسب ها: آب شرب ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.