رئیس اداره امور آب و فاضلاب روستایی خرمشهر گفت:موافقت ضمنی سازمان آب و برق در خصوص آبرسانی طرح غدیر به روستاهای غرب کارون اخذ شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛حزباوی گفت: سازمان آب و برق خوزستان در گذشته موافق اختصاص آب به غرب کارون نبود اما با رایزنی و پیگیری های های مکرر، سازمان آب و برق موافقت کرد که از طرح غدیر۵۰ لیتر در ثانیه به روستاهای غرب کارون اختصاص  دهد.

علی حزباوی  با بیان اینکه این پروژه در آینده ای بسیار نزدیک اجرایی خواهد شد، افزود: با اجرای این طرح،  ۱۷ روستای غرب کارون از نعمت آب شرب با کیفیت برخوردار خواهند بود.

وی از اجرای پروژه انتقال آب غدیر به روستاهای کارون در دو فاز خبر داد و توضیح داد: این پروژه فاز یک و دو دارد. آغاز این پروژه حالت موقت دارد.رئیس اداره امور آب وفاضلاب روستایی خرمشهر گفت: به دلیل اینکه تکمیل پروژه به مخزن و خیلی موارد دیگر نیاز دارد و برای اینکه مردم زودتر از نعمت آب شرب سالم برخوردار شوند، در ابتدا تنها فاز اول اجرایی می شود و با اختصاص اعتبار در آینده، بقیه کارها انجام خواهد شد.

حزباوی افزود: با اجرای این پروژه، آب غدیر در مرحله نخست به ۹ روستای غرب کارون خواهد رسید و به تدریج و با اجرای کامل پروژه هر ۱۷ روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار خواهند شد.

وی در ادامه به تشریح روند اجرای کار پرداخت و گفت: در فاز نخست ۵۰۰ متر لوله کار گذاشته می شود و از سیستم آبرسانی سابق استفاده خواهد شد.

رئیس اداره آب وفاضلاب  خرمشهر با یادآور شدن اینکه روستاهای غرب کانون اینک از آب کارون با کدورت و « ای.سی» بالا استفاده می کنند، افزود: دیگر به جای آب رودخانه، آب غدیر به مخزن آب پاک می آید  و از همان جا پمپاز خواهد شد.

وی محل تخصیص اعتبارات اجرای این پروژه اعتبارات داخلی این اداره اعلام کرد و گفت: اعتباری برای اجرای این پروژه اختصاص داده نشده است اما به خاطر مردم از اعتبارات داخلی اداره آبفار خرمشهر، این پروژه آغاز به کار خواهد کرد.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.