به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ استاندار قزوین در همایش فرمانداران و بخشداران استان گفت: بازسازی سرمایه اجتماعی، تعامل و ارتباط نزدیک با مردم مهمترین مسئولیت مدیران در شرایط فعلی است.

عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین افزود: سرمایه اجتماعی بزرگترین و مهمترین عاملی بود که در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به خوبی خود را نشان داد، اما این سرمایه در شرایط فعلی دچار خدشه و ضعف شده است.

استاندار قزوین تاکید کرد: فرمانداران و بخشداران ضروری است که با قشر‌های مختلف در تعامل و ارتباط باشند و با صداقت و جدیت به آنان خدمت رسانی کنند.

زاهدی افزود: افزایش نقدینگی در جامعه از مسائل و چالش‌های مهمی است که بخشی از آن به پرداخت مطالبات شهروندان از موسسات مالی و اعتباری از سوی دولت دارد و بخشی نیز به پرداخت یارانه‌ها و اجرای طرح‌های عمرانی ارتباط دارد و امروز شاهد اثرات این نقدینگی در بخش‌های اقتصادی و اجتماعی هستیم.

استاندار قزوین با اشاره به سیاست‌های آموزش عالی در کشور گفت:: جهت گیری آموزش عالی به گونه‌ای است که همه دانش آموزان و متقاضیات تحصیلات عالی می‌خواهند وارد دانشگاه‌ها شده و در ادامه در یک شغل دولتی جذب شوند در حالیکه وضعیت اشتغال در جامعه به گوونه‌ای است که پاسخگوی این حجم از متقاضیان در بازار کار.

زاهدی گفت:کاهش سود سپرده‌های بانکی باعث سرریز شدن سرمایه‌ها به سمت مسکن به جای تولید و بعد از خروج آمریکا از برجام به سمت ارز و سکه و طلا رفت و بازار اقتصادی را ملتهب کرد.

استاندار قزوین تاکید کرد: در حوزه صنعت با فرسودگی ماشین آلات مواجه ایم که منجر به افزایش قیمت تمام شده کالا‌ها و فقدان بازار رقابتی شده است و برای برون رفت از این مساله باید بازسازی تکنولوژی واحد‌های تولیدی را جدی بگیریم.
انتهای پیام/.

 

تاکید بر خدمت رسانی بیشتر به مردم برای بازسازی سرمایه اجتماعی 

برچسب ها: استانداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.