مدیر اقتصاد درمان، استاندارد و فناوری‌های سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: خراسان رضوی سومین استان در کشور است که نقشه توسعه تحول سلامت استان را تدوین کرده است که تولیت کلان از راهبرد‌های اصلی نقشه تحول سلامت است.

تدوین سند توسعه سلامت در خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان دکتر حسین ابراهیمی پور مدیر اقتصاد درمان، استاندارد و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان رضوی ضمن ارائه نقشه تحول سلامت استان افزود: با وجود این که نظام سلامت در ۳۰ سال گذشته موفقیت‌های قابل توجهی در کنترل بیماری‌های واگیر داشته است، در حال حاضر، چالش اصلی سلامت استان که باعث کاهش عمر مردم استان می‌شود بیماری‌های غیر واگیر است که کنترل این دسته از بیماری‌ها نیازمند تغییر سبک زندگی و تغییر رویکرد ارتقاء سلامت استان به سمت مدل‌های کنترل عوامل اجتماعی موثر بر سلامت است.

وی تصریح کرد: تدوین نقشه توسعه سلامت به معنای انتقال وظایف دانشگاه علوم پزشکی مشهد به سایر دستگاه‌ها نیست بلکه هدف آن ایجاد هماهنگی و هم افزایی در فعالیت‌های بین سازمانی است.

مدیر اقتصاد درمان، استاندارد و فناوری‌های سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه تغییر سبک زندگی و تغییر رویکرد ارتقاء سلامت یکی از اولویت‌های اصلی تعیین شده در اسناد بالادستی و همچنین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است افزود: نقشه توسعه سلامت استان با هدف اجرایی شدن این موضوع و ایجاد هماهنگی بین بخشی در بین سازمان‌های درگیر در امر سلامت تدوین شده است.

وی با اشاره به اینکه نقشه توسعه سلامت، جهت دهی همکاری‌های بین سازمانی و اولویت بندی تخصیص منابع سلامت را در استان تعیین می‌نماید گفت: سند توسعه سلامت استان می‌تواند به عنوان مبنای کار کارگروه سلامت و امنیت و غذایی استان عمل نماید.
 
انتهای پیام//ن.ط
 

نقشه سند توسعه سلامت هم افزایی فعالیت های بین سازمانی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.