وزیر کشور گفت: باید به مسائل پرخطر در میان دانش آموزان مثل افسردگی، خودکشی، آزار جنسی، سرقت و بزهکاری توجه شود.

پرخاشگری و افسردگی دانش آموزان به فقدان نشاط و امید در مدارس برمی‌گرددبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالرضا رحمانی فضلی در یکصد و چهارمین جلسه شورای اجتماعی کشور درباره طرح نظام مراقبت های اجتماعی دانش آموزان گفت: این طرح علمی است و انشالله در عمل هم موثر واقع خواهد شد. تغییرات آغاز شده است و کم کم باید براساس بازخوردهایی که دریافت می کنیم، اشکالات و کمبودها را اصلاح کنیم.

وزیر کشور افزود: باید در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی اقدام کنیم و با بسنده کردن به آموزش و پرورش به نتیجه نخواهیم رسید.

وی ادامه داد: در اوایل انقلاب معاونت پرورشی برای مدارس درنظر گرفته شد که مورد توجه بسیار قرار گرفت؛ اما بعدا همه معلمان در یک طرف قرار گرفتند و معاون پرورشی را در طرف دیگر با همه مسئولیت ها تنها گذاشتند.

رحمانی فضلی گفت: آموزش و پرورش با انواع افراد، از پرخطرترین تا آرام ترین، سر و کار دارد، چون دانش آموزان از همه بخش های جامعه هستند.

وی افزود: آموزش و پرورش باید جایی باشد که در دانش آموزان سلامتی و توانمندی ایجاد کند. ما باید بیشتر به علت شناسی بپردازیم و نه مصداق شناسی؛ افسردگی و پرخاشگری ممکن است یک علت مشترک داشته باشد و آن هم فقدان نشاط و امید در مدارس و همچنین به طور کلی در جامعه است.

وزیر کشور با بیان اینکه نباید از بحث محرمانه بودن اطلاعات دانش آموزان ساده گذشت, اظهار کرد:  باید سیستمی طراحی کنیم که اطلاعات مورد نیاز جمع آوری شود و پس از فارغ التحصیلی از بین برود.

وی ادامه داد: مسائل روانی و اجتماعی به شدت متغیر است و باید مواظب باشیم دانش آموزی را بخاطر شیطنت هایی که اقتضای سن اوست مکانیکی حذف نکنیم.

رحمانی فضلی تاکید کرد: باید به مسائل پرخطر در میان دانش آموزان مثل افسردگی، خودکشی، آزار جنسی، سرقت و بزهکاری توجه شود و به مشاوران آموزش های لازم داده شود تا دانش آموزانی که پدر و مادر آن ها معتاد و یا در زندان است را شناسایی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار