کارشناس هواشناسی سیستان وبلوچستان گفت:از دوشنبه تا چهارشنبه در شهرهای شمالی استان وزش باد شدید سبب خیزش گردوخاک و در نقاط مستعد توفان گردوخاک و کاهش شدید دید و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان وبلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  براساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی  دوشنبه تا چهارشنبه (۱۵ تا ۱۷ مرداد ۹۷) در شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز وزش باد شدید سبب خیزش گردوخاک و در نقاط مستعد توفان گردوخاک و کاهش شدید دید و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

ملاشاهی افزود:در برخی نقاط جاده‌های مواصلاتی زابل- نهبندان، زاهدان- نهبندان، زاهدان- زابل، زاهدان-بم و ایرانشهر-بم بادوگردوخاک سبب کاهش دید می‌شود.

وی ادامه داد:  طی این مدت در زاهدان و سایر نقاط نواحی مرکزی و جنوبی استان افزایش غبار خواهیم داشت و باد و گردوخاک با شدت کمتر رخ خواهد داد.

کارشناس هواشناسی استان گفت:پنج شنبه و جمعه از شدت وزش باد کاسته می‌شود، اما از شنبه باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال استان تشدید می‌شود که جزئیات بیشتر در روز‌های آینده به استحضار خواهد رسید.

وی تصریح کرد:تمهیدات لازم برای کاهش اثرات مخرب گردوخاک به خصوص در سلامت و بهداشت مردم و حمل و نقل جاده‌ای بکار گرفته شود.

انتهای پیام/ع

گرد وخاک در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار