مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: ۴۵ درصد از مشترکان روستایی استان در دو ماه اخیر بیش از الگوی مصرف آب استفاده کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ حمید روشن روان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به الگوی تعریف شده مصرف آب در مصوبات سال ۶۹ برای هر شهروند ۱۸ تا ۲۲ متر مکعب و برای هر روستایی ۱۶ تا ۱۸ متر مکعب در ماه بوده است ، افزود: در دو ماه اخیر ۴۵ درصد از مشترکان روستایی استان بیش از الگوی مصرف آب استفاده کردند.
وی گفت: مصوبه به تصویب رسیده در آن زمان در برهه‌ای بوده که کشور با مشکل آب مواجه نبوده است این درحالیست که هم اکنون با مشکل شدید کمبود آب مواجه است و به جای اینکه میزان مصرف آب کاهش یابد از سوی روستاییان افزایش نیز یافته است.
روشن روان اظهار کرد: اگر افراد طبق الگوی مصرف آب مصرف کنند در روستا‌ها با چالش آب شرب مواجه نخواهیم شد چراکه در فصل سرما مشکل کمبود آب رفع می‌شود.
وی با بیان این که تعداد زیادی از روستاییان از آب شرب برای آبیاری باغچه‌ها و برای دام‌های خود استفاده می‌کنند ، گفت: جهاد کشاورزی با مدیریت بهبنه برای تامین آب دام‌ها چاره‌ای بیندیشد تا از آب شرب استفاده نشود.
وی افزود: در حال حاضر ۸۱ روستا‌های استان به صورت سیار آبرسانی می‌شوند که این تعداد در اوایل تیرماه امسال ۵۱ روستا بوده است.
انتهای پیام / ب

استفاده مشترکان روستایی بیش از الگوی مصرف آب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.