به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا جعفری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری استان اصفهان امروز، در جلسه تحلیل و بررسی الگوی آماری پیش بینی نقاط حادثه خیز در محورهای مواصلاتی استان اصفهان اظهار داشت: ساخت و نگهداری راه ها هزینه های بسیار زیادی را به دولت تحمیل می کند و تردد کامیون ها و خودروهای سنگین با اضافه بار علاوه بر آسیب به زیرساخت ها احتمال بروز تصادفات و حوادث جاده ای را افزایش می دهد.
وی تاکید کرد : سامانه های توزین در حال حرکت خودروها (WIM)جهت کنترل بهتر عبور و مرور وسایل نقلیه و وزن محوری و وزن کل آنها مورد استفاده قرار می گیرد.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری استان اصفهان بیان داشت: استفاده از این سامانه ها از توقف خودروها جهت کنترل بار آنها جلوگیری می کند و بدین وسیله ضمن کنترل بهتر، دقیقتر و سریعتر، رضایتمندی راننده ها را نیز بدنبال خواهد داشت .
جعفری تصریح کرد: سامانه های توزین در حال حرکت مجهز به دوربین های پیشرفته و نرم افزارهای پلاک خوان جهت ثبت تخلفات و اطلاعات مورد نیاز است.
وی گفت: این اطلاعات معمولا به صورت رادیویی به مرکز کنترل استانی یا کشوری ارسال شده و پردازش ها و عملیات لازم روی آنها انجام می شود.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری استان اصفهان با بیان اینکه در قالب یک الگوی آماری نقاط پرحادثه اصفهان و عوامل بروز حوادث زیاد در این نقاط مشخص می شود ، اظهار داشت: در حال حاضر به شکل آزمایشی این الگوی آماری در یکی از محورهای مواصلاتی استان اصفهان به اجرا در می آید.
جعفری بیان داشت: شناسایی نقاط پر حادثه و بیشترین دلیل بروز حادثه در این نقاط و تشکیل یک الگوی آمار باعث می شود که نقشه مشخصی از عومل و نقاط ایجاد شود و در کاهش بروز تصادفات ما را یاری رساند.
وی با بیان اینکه تحلیل آمارها قدرت پیش بینی حوادث را به ما می دهد، افزود: بر اساس همین داده ها و با حضور پلیس و راهداران در نقاط پیش بینی شده می توان در پیشگیری از وقوع بسیاری از حوادث جاده ای جلوگیری کرد.
معاون حمل ونقل اداره کل راهداری استان اصفهان از اجرای این الگو به صورت آزمایشی در یکی از محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: تطبیق پیش بینی های آماری و واقعیت ها ما را در تصمیم گیری های آتی یاری خواهد کرد.
جعفری با اشاره به الگوی آماری پیش بینی نقاط حادثه خیز استان اصفهان اظهار کرد: این الگوی آرایش، نقاط استقرار پلیس و نیروهای راهداری را برای کاهش حوادث و افزایش ایمنی راه ها به ما نشان خواهد داد و بر این اساس می توان حوادث را تا حدود زیادی کاهش داد.
انتهای پیام/م