مدیر کل حمل و نقل و راهداری استان اصفهان ازافزایش 10.7 درصدی تردد در جاده های مواصلاتی استان اصفهان خبر داد و گفت با این میزان تردد ، ایمنی جاده ها در اولویت نخست ما قرار دارد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،داریوش امانی در جمع خبرنگاران  به مناسبت هفته حمل و نقل و راهداری موقعیت مرکزی اصفهان در کشور را از امتیازات ویژه این استان دانست و اصفهان را شاهراه کلیدی در  محور شمال به جنوب و غرب به شرقی برشمرد وبا اشاره به اینکه  استان اصفهان پس از استان های جنوبی کشور رتبه دوم را در زمینه تردد بار دارد گفت: با بهتر شدن وضعیت اقتصادی بارهای نگهداری شده در انبارهای ذوب آهن و فولاد مبارکه به سایر نقاط کشور منتقل شده است.

وی ایمنی جاده ها را از مهم ترین اولویت های اداره کل حمل و نقل و راهداری استان اصفهان  عنوان کرد وافزود :در این راستا 1500 مورد نصب علائم ایمنی در راه ها را داشته ایم و 2300 کیلومتر خط کشی در راه ها ی مواصلاتی استان به انجام رسیده است.

مدیر کل حمل و نقل و راهداری استان اصفهان با تاکید براینکه باید در تمامی جاده های ورودی استان اصفهان راهدارخانه مستقر شود و در ایام سرد سال خدمات  دهی به مردم و مسافران به خوبی به انجام برسد، افزود: راهدارخانه قرقچی که با مشکلات عمرانی مواجه بود با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد تومان به بهره برداری رسید و به عنوان راهدارخانه نمونه کشوری معرفی می شود.

 امانی با بیان اینکه 55 درصد از جاده های استان در فصل زمستان زیر پوشش برف قرار می گیرند افزود:سمیرم ،فریدن ،فریدون شهر و گردنه کلوسه از جمله این مناطق هستند و گردنه کلوسه که بر اثر بارش برف بسته شده بود با همت راهداران باز گشایی شده است..

وی راهداران را قشر زحمتکش این سازمان خواند و افزود :هفت ما ه حقوق  آنها پرداخت نشده بود که دو ماه آن تسویه و مابقی نیز تا پایان سال پرداخت خواهد شد.

مدیر کل حمل و نقل و راهداری استان اصفهان در توضیح جزئیات اقدامات انجام شده در زمینه راهداری خاط نشان کرد: امسال 322 کیلومتر از جاده ها با هزینه ای بالغ بر 64 میلیارد تومان  روکش آسفالت شدند .همچنین 250 کیلومتر اصلاح شیب شیروانی انجام شده که هزینه اجرای آن 20 میلیارد تومان بوده است.

امانی از افزایش اعتبارات استان تا سقف 56 میلیارد تومان خبر داد که نسبت به سال گذشته  115 درصد افزایش و 33  درصد از آن تخصیص پیدا کرده است.

وی در خصوص اعتبارات ملی این سازمان نیز گفت :اعتبار ملی استان اصفهان در  زمینه راهداری و حمل و نقل 100 میلیارد تومان بوده است که از این میزان 40 درصد آن تخصیص پیدا کرده و امید است تا پایان امسال به 140 میلیارد تومان برسد.

ایمن سازی مدارسی که در  حاشیه راه ها  قراردارند نیز از دیگر موارد مطرح شده در نشست بود که مدیر کل حمل و نقل و راهداری استان اصفهان از آموزش6500 دانش آموز و ایمن سازی فیزیکی 60 مدرسه خبر داد.

همچنین هوشمند سازی جاده ها را از اهداف کلان اداره کل راهداری و حمل و نقل استان دانست و گفت: از 1100 دوربین کنترل سرعت در استان 89 دوربین در استان اصفهان قرار دارد.همچنین از 640 دوربین نظارت تصویری در کشور نزدیک به 7.8 درصد از آن یعنی در حدود 50 دوربین در استان اصفهان قرار دارد.

وی  گفت :شرکت دانش بنیان  توزین الکتریک  در کاشان باسکول در حال حرکت  را با استفاده از مهندسی معکوس می سازد که از کل 34 باسکول در حال حرکت  درکشور 4 دستگاه آن در استان اصفهان مستقر است.

مدیر کل حمل و نقل و راهداری استان اصفهان همچنین  ازافزایش 10.7 درصدی تردد در جاده های مواصلاتی استان اصفهان خبر داد و گفت با این میزان تردد ، ایمنی جاده ها در اولویت نخست ما قرار دارد

امانی در ادامه افزود:119  نقطه در استان  اصفهان به عنوان نقاط حادثه خیز مشخص شده که تنها 68 نقطه  بر طبق شاخص ها مورد تایید قرار گرفته و تا کنون 13 نقطه ایمن سازی شده است.

 وی همچنین از کاهش 6 درصدی متوفیان جاده های اصفهان  گفت  و میزان تلفات جاده های اصفهان در  7 ماهه نخست امسال را 403 مورد برشمرد

مدیر کل حمل و نقل و راهداری استان اصفهان با اشاره به رتبه  4 اصفهان در تعداد ناوگان مسافربری گفت:ماموران ما به صورت ناگهانی از ناوگان ها  به خصوص ناوگان  مسافربری عمومی بازدید می کنند و خوشبختانه تا کنون شاهد حادثه ناگواری در استان نبوده ایم.

وی در جواب سوال خبرنگار باشگاه مبنی بر علت آسیب روکش جاده پس از احداث تصریح کرد :علاوه بر کامیون هایی که اضافه بار حمل می کنند و این سنگینی بار به روکش جاده آسیب می رساند  باید به طور مداوم به وضعیت جاده ها رسیدگی شود که این امر اعتباری بالغ بر 450 میلیارد تومان  نیاز دارد ضمن اینکه احتمال دارد احداث جاده نیز با دقت کافی صورت نگرفته باشد.

امانی  گفت: تعداد مجتمع های رفاهی و خدماتی کشور 65 مجتمع است که از این تعداد 43 مجتمع در استان اصفهان قرار دارد. وی با بیان اینکه  استان اصفهان 11.4 درصد از تنبار های کشور را به خود اختصاص داده گفت:

استان با 399 کیلومتر آزادراه و 1695 کیلومتر بزرگراه رتبه اول کشور را دارد.

 وی همچنین تعداد شرکت های  حمل و نقل بار در کشور  را 4293 واحد عنوان کرد که استان با دارا بودن 659 شرکت رتبه اول کشور را ازان خود کرده است.

مدیر کل حمل و نقل و راهداری استان اصفهان تعداد رانندگان حوزه بار استان را 471291 ذکر کرد که از این نظر استان اصفهان رتبه دوم کشور را داراست.

سن ناوگان حمل و نقل نیز از دیگر موارد مطرح شده بود.  امانی گفت :بر این اساس سن ناوگان مسافربری 23.4 سال،بخش سواری 12.4سال  و مینی بوس 24 سال است.

وی تعداد تابلو های پیام نما در استان اصفهان را 17 تابلو و در کشور 195 تابلو عنوان کرد. 

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.