وزیر خارجه چین در دیدار با همتای خود از کره شمالی گفت پکن آماده است تا تمام کمک‌های ممکن را برای رشد و توسعه اقتصادی کره شمالی ارائه دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین، روز جمعه در سنگاپور اعلام کرد این کشور از رشد اقتصادی و توسعه ملی کره شمالی حمایت خواهد کرد.

او در کنار ری یونگ هو، وزیر امور خارجه کره شمالی، افزود چین آماده است تا تمام کمک‌های ممکن را برای رشد و توسعه اقتصادی کره شمالی به عنوان یک ملت، به کار گیرد.

وزیر امور خارجه چین در سخنرانی در همایش آسیا و اقیانوس آرام، از پیونگ یانگ برای برداشتن گام‌ها به سمت تحقق وعده‌های که، در ۱۲ ژوئن در سنگاپور به آمریکا داد، تمجید کرد. ری یونگ هو نیز اعلام کرد پیونگ‌یانگ قصد دارد با چین کار کند تا صلح و ثبات پایدار در شبه‌جزیره کره را تضمین شود.

ری یونگ در حاشیه نشست آسه‌آن اعلام کرد چین نقش مهمی در حفظ ثبات در شبه‌جزیره کره و ترویج خلع سلاح هسته‌ای، ایفا کرده است. کره شمالی آماده است تا ارتباطات استراتژیک با چین را حفظ و به طور مشترک از ثبات و توسعه در شبه جزیره کره محافظت کند.

وانگ همچنین ضمن ابراز امیدواری بر ادامه تعهدات کره شمالی به آمریکا هشدار داد از نگرانی‌های خود بر پیونگ‌یانگ بکاهد. وی تاکید کرد پکن برای اطمینان از صلح پایدار، در‌های ارتباط با دو کشور را، باز می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار