مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: پتروشیمی بدر شرق به‌عنوان یکی‌از سایت‌های تولید متانول فاز اول مجتمع پتروشیمی چابهار تا پایان سال ۹۹ به‌بهره‌برداری می‌رسد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: احداث مجتمع پتروشیمی چابهار با توانایی تولید بیش از ۲۰ میلیون تن مواد پتروشیمی در قالب سه فاز از سال ۹۱ آغاز شده و از سال ۹۴ هم ساخت نخستین مجتمع تولید متانول آن شروع شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت این مجتمع، آب، برق و ... سرمایه‌گذاری شده، افزود: ظرفیت فاز اول مجتمع پتروشیمی چابهار ۸.۵ میلیون تن متانول است که این مقدار متانول در ۵ مجتمع تولیدی هرکدام با ظرفیت یک‌میلیون و ششصد و پنجاه‌هزار تن متانول در سال تولید خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: میان ۵ مجتمع تولیدی متانول فاز اول، مجتمع بدر شرق سرعت پیشرفت بالاتری دارد و اخیراً تجهیزات آن نیز به‌ارزش ۴۰ میلیون یورو از اروپا وارد شده و در حال نصب است؛ پیش‌بینی می‌شود با همین سرعت کار، پتروشیمی بدر شرق تا پایان ۹۹ به‌بهره‌برداری کامل و تولید برسد.

کردی تصریح کرد: مجتمع پتروشیمی چابهار منطبق با سیاست کلی نظام در توسعه سواحل مکران در چابهار در حال ساخت است و چابهار به‌دلیل موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در مبدأ ورودی دریای عمان، حمل‌ونقل محصولات صادراتی پتروشیمی را که عمدتاً به چین، هند و کشور‌های شرق صادر می‌شود، تسریع و اقتصادی می‎کند.

وی خاطرنشان کرد: برای چابهار تولید ۳۰ محصول پتروشیمی، ۲۰ میلیون تن بالادستی و ۱۰ میلیون تن پایین‌دستی پیش‌بینی شده و در اسناد بالادستی هم آمده است؛ در فاز اول مجتمع پتروشیمی چابهار درمجموع بنا به پیش‌بینی‌ها حدود ۱۰ میلیارد یورو برای احداث مجتمع‌های تولید متانول سرمایه‌گذاری می‌شود.

انتهای پیام/ع

احداث مجتمع پتروشیمی چابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Sap
۲۱:۱۱ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
سلام آدرس پتروشیمی بدر شرق در تهران کجاست چرا اصلا هیچی ادرسی نیست ؟
Iran (Islamic Republic of)
قاسم قاسمی
۰۰:۵۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
با درود و احترام، ببخشید من هیچ آدرسی از دفتر بدر شرق در تهران پیدا نکرده ام، امروز هم به دفتر قدیم در ملاصدرا رفتم متاسفانه هیچ نشانی از خود بجا نگذاشته اند. سپاسگزار میشوم که شماره تماس و آدرس دقیقی از شرکت در اختیار بنده قرار دهید .
آخرین اخبار