معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: درمان کودکان و نوجوانان معتاد نیازمند مداخلات دارویی و غیردارویی به هنگام است.

درمان کودکان معتاد نیازمند مدلاخلات به هنگام استمهشید موقر معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: درمان کودکان و نوجوانان معتاد نیازمند مداخلات دارویی و غیردارویی به هنگام و خاص است.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه کودکان و نوجوانان معتاد در دوره سنی خاصی قرار دارند، نیازمند درمان های تخصصی و ویژه ای بوده و  این نیازها باید در حیطه های مختلف طبّی، روانشناختی و  همچنین مداخلات پس از ترخیص در خصوص آنها در نظر گرفته شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: ارائه خدمات درمانی و مداخلات به هنگام در درمان کودکان و نوجوانان معتاد مستلزم بهره مندی از شیوه نامه هایِ مستدل، مبتنی بر شواهد علمی و مستند است.

موقر همچنین یادآور شد: درمان اعتیاد کودکان و نوجوانان در ایران توسط سازمان بهزیستی و برخی سازمان های همکار نظیر وزارت بهداشت و سازمان های غیردولتی اجرا می شود و  متاسفانه در حال حاضر شیوه نامه  درمانی خاصی برای این گروه تدوین نشده است.


بیشتر بخوانید: مهر تایید بهزیستی بر آمار 10 هزار نفری دانش‌آموزان معتاد در کشور


وی تاکید کرد: طی ماه های اخیر وظیفه درمان روانی و اجتماعی کودکان و نوجوانان معتاد از معاونت امور توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور به معاونت امور اجتماعی این سازمان محول شده است و بر این اساس معاونت امور اجتماعی بر آن شده است تا برای درمان این دسته از مراجعان خود شیوه نامه علمی و کاربردی تهیه کند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران اظهار کرد: در نشست 2 روزه  «علمی – تخصصی تدوین شیوه نامه درمان کودکان و نوجوانان معتاد»  که امروز در یکی از هتل های شهر تهران برگزار می شود، صاحبنظران، مدیران ستادی، صاحبان مراکز درمان کودکان و نوجوانان معتاد، صاحبانِ فرآیند، سازمان های همکار، و مدیران سمن های مربوطه نظرات خود را برای تدوین شیوه نامه مذکور ارائه می کنند و  در نهایت شیوه نامه درمان کودکان و نوجوانان معتاد تدوین خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار