مایک پمپئو، ­وزیر امور خارجه آمریکا که برای شرکت در نشست اتحادیه کشور‌های جنوب شرق آسیا، آ.سه.آن، به سنگاپور سفر کرده است بر تقویت روابط آمریکا با این اتحادیه تاکید کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا بر تقویت همکاری با آ. سه. آن تاکید کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، مایک پمپئو، ­وزیر امور خارجه آمریکا که برای شرکت در نشست اتحادیه کشور‌های جنوب شرق آسیا، آ.سه.آن، به سنگاپور سفر کرده است بر تقویت روابط آمریکا با این اتحادیه تاکید کرد.

پمپئو گفت: «باعث افتخار است که ریاست مشترک این نشست در سطح وزرا را دارم. من خرسندم از این که در اینجا در نشست بین آمریکا - آ.سه.آن شرکت می‌کنم و بسیار خوشحالم که به سنگاپور بازگشتم. ما سال گذشته، پنجاهمین سالگرد آ.سه.آن و همچنین چهلمین سال روابط آمریکا - آ. سه. ان را جشن گرفتیم. ما بدنبال توسعه روابط راهبردی هستیم. رئیس جمهور ترامپ بعد از یک سال و نیم از تشکیل دولتش در نخستین نشست آ. سه. ان و نشست آسیای شرقی در مانیل شرکت کرد، معاون رئیس جمهور از دبیرخانه آ. سه. ان بازدید کرد و وزرای مختلف کابینه به منطقه سفر کردند که از جمله آن سفر اخیر من به ویتنام است. من انتظار دارم و مشتاق هستم این تعامل مداوم ادامه یابد.»

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: «همکاری اقتصادی ما صد‌ها هزار شغل در هر دو طرف اقیانوس آرام ایجاد کرده است. آ.سه.آن اولین مقصد سرمایه گذاری آمریکا در آسیا است و کشور‌های عضو آ.سه.آن سرمایه گذاری خود را در آمریکا در بین سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۶ ۱۳۰۰ درصد افزایش دادند. سیاست همکاری ما در مسائلی نظیر فناوری اطلاعات و ارتباطات، انرژی، حمل و نقل و کشاورزی به سرعت در حال گسترش است. ما در زمینه امنیت از تلاش‌های آ.سه.آن برای ارتقا صلح و ثبات در منطقه و حمایت از حاکمیت قانون در دریای جنوبی چین و اجرای شدید تحریم‌ها علیه کره شمالی تقدیر می‌کنیم.»

وی افزود: «ما همچنین در حال همکاری با کشور‌های عضو آ. سه. ان برای مقابله با تهدید تروریسم و افراطی گری خشن در منطقه هستیم. در زمینه مسائل فرهنگی -اجتماعی آ. سه ان، ما در حال ظرفیت سازی در بین جوانان آ. سه. ان، ایجاد فرصت‌ها برای زنان و تلاش برای بهبود پاسخ به بلایا و ارتقا اکوسیستم سالم دریایی هستیم. همکاری ما برای مقابله مشترک با چالش‌های امنیت سایبری نیز گسترش یافته است و ما از نخستین بیانیه سران آ.سه.آن درباره مسائل سایبری در آوریل تشکر می‌کنیم. بار دیگر می‌گویم، جناب وزیر، همکاران آ. سه آن، بسیار جای خرسندی است که امروز در اینجا با شما هستم. من بدنبال شنیدن نظرات شما درباره نحوه تقویت روابط آمریکا و آ.سه.آن هستم.»

انتهای پیام/

اظهارات پمپئو در نشست اتحادیه کشور‌های جنوب شرق آسیا، آ.سه.آن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار