- تاکید بر لزوم کنترل بازار و برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی از مسائل مهم مطرح شده در نماز جمعه وحدتیه و بندر امام حسن استان بوشهر بود.

اشد مجازات برای اخلالگران تعیین شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت‌الاسلام سید محمد موسوی در خطبه‌های نماز شهر امام حسن اظهار داشت: در هفته گذشته شاهد تلاطم‌ها و فراز و نشیب‌هایی در بازار بودیم. افسارگسیختگی در افزایش قیمت نامعقول و غیر منطقی برخی کالا‌ها نشان داد که جنگ روانی و مدیریت شده رسانه‌های خارجی توانسته در بعضی موارد به موفقیت‌هایی دست پیدا کند.

وی در ادامه بیان داشت: بخشی از مشکلات موجود در جامعه معلول ظهور و بروز فساد در برخی دستگاه‌ها، نا کار آمدی برخی مسئولان، انفعال، عدم خلاقیت تعدادی از مدیران است؛ که این نقایص و چالش‌ها هر چه سریع‌تر با تلاش همه قوای کشور باید مرتفع شود.

امام جمعه امام حسن تصریح کرد: دولتمردان ما باید گلوگاه‌های فساد در دولت اعم از بانک ها، گمرکات، مراکز ثبت سفارش، تخصیص ارز و... را ببندند.

وی عنوان داشت: بی‌اعتمادی دولتمردان به مسائل معیشتی مردم به هیچ عنوان قابل قبول نیست. دشمن در حال جنگ اقتصادی با ایران است. با نیرو‌های معاند داخلی و خارجی، مسئولان دولتی باید باور کنندو آرایش مقابله با جنگ اقتصادی به خود بگیرند.

موسوی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی مسائل را اولویت بندی کنند و باتوجه به اولویت‌ها به مسائل بپردازند. مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را فوق‌العاده در دستور کار قرار بدهند و هرچه سریعتر رسیدگی کنند.

وی عنوان داشت: مردم انتظار دارند اتاق بحران جنگ اقتصادی به صورت شبانه روزی تشکیل شود و اکتفا مجلس به چند نامه تکراری به دولت و قوه قضائیه دردی را دوا نمی‌کند.

موسوی بیان داشت: از قوه قضائیه می‌خواهیم که در مقابل مفسدان اقتصادی برخورد قاطعانه و انقلابی داشته باشند و اجازه نفس کشیدن به آن‌ها ندهند.

وی گفت: هفته گذشته معارفه فرماندار جدید شهرستان دیلم را داشتیم ضمن تبریک به جناب آقای قاسمی فرماندار جدید شهرستان، از همه مردم شریف شهرستان تقاضا می‌شود با همدلی و همراهی به این عزیز کمک کنند تا بتواند به خوبی مشکلات شهرستان را برطرف کند.

وی بیان کرد: بخش امام حسن دارای ظرفیت‌ها و فرصت‌های زیادی است از جمله شرکت‌های مهم نفتی، مناطق گردشگری، پتانسیل‌های عظیم بندری که انتظار می‌رود با برنامه ریزی‌های اصولی شاهد بهره برداری بهینه از این فرصت‌ها باشیم. در زمینه اشتغال بخش دارای چالش است که انتظار می‌رود برای رفع این چالش اقداماتی صورت پذیرد.

لزوم برخورد با اخلالگران اقتصادی و اختلاسگران

امام جمعه وحدتیه گفت: مردم منتظرند تا قوه قضاییه وارد عمل شود و یا اخلالگران اقتصادی، اختلاسگران و مفسدان قاطعانه برخورد شود. کسی که سکه و ارز در اختیار مشتی دزد و غارتگر قرار داده باید به اشد مجازات برسند و هیچ مسامحه‌ای در کار نباشد.

حجت الاسلام سید یعقوب موسوی اظهار داشت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم که دشمنان انقلاب تماما بسیج شده اند تا مردم ایران نتوانند جشن چهل سالگی را بگیرند و ملت باید هوشیار باشند.

وی بیان داشت: مدت چهل سال است که دشمنان علیه نظام اسلامی توطئه کرده‌اند و همیشه به لطف خدای بزرگ و رهبری آگاه و اتحاد ملت نقشه آنان نقش بر آب شده و امیدوار هستیم در این برهه نیز که همه آنان به میدان آمده‌اند مایوس و نا امید شوند و برای همیشه شکست بخورند.

امام جمعه وحدتیه تاکید کرد: اعتراض و تجمع برای یک موضوع حق مسلم مردم است که در سایه تجمع آرام مشکل خود را مطرح کنند و مطالبه حق کنند، اما با هوشیاری کامل که دشمن مخرب نتواند بین آنان نفوذ کنند و نا امنی بوجود آورند.

وی تصریح کرد: کسانیکه هیچ‌گونه تعهدی نسبت به انقلاب و نظام ندارند نباید در پست‌های کلیدی قرار بگیرند و نسبت به اموال عمومی بی‌تفاوت باشند و عامل نفوذی دشمن باشند که هوشیاری ملت را می‌طلبد.

موسوی بیان داشت: دولت باید به جوانان خوش فکر و خلاق اعتماد داشته باشد و در واگذاری پست‌های کلیدی و حساس اقدام کند.

وی گفت: مردم برای حفظ انقلاب و نظام اسلامی خون‌های زیادی داده‌اند و شهدای زیادی تقدیم داشته‌اند که مسئولین باید قدردان این شهدا و حافظ اموال مردم باشند.

امام جمعه وحدتیه گفت: بعضی از دولتمردان نظام در خواب هستند و یا خود را به خواب زده اند و نیروی نفوذی دشمن شده اند و اموال مردم را در قالب فروش ارز و سکه در اختیار غارتگران و دزدان قرار داده‌اند که این افراد باید محاکمه شوند و بیش از این با احساسات مردم بازی نکنند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: نماز جمعه ، صدای مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
برای اختلاسگران هم اشد مجازات در نظر بگیرید