امارات متحده عربی قصد دارد تعداد مزدوران کلمبیایی را که به نمایندگی از این کشور در یمن می‌جنگند بین ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ نفر افزایش دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری یمن پرس، امارات متحده عربی قصد دارد شمار مزدوران کلمبیایی را که به نمایندگی از ابوظبی در یمن می‌جنگند، افزایش دهد.

بو غانم، وبلاگ نویس مشهور، به نقل از یک منبع موثق فاش کرد امارات قصد دارد تعداد مزدوران کلمبیایی را که به نمایندگی از این کشور در یمن می‌جنگند بین 1500 تا 3000 نفر افزایش دهد و اقدامات مربوط به این کار رو به پایان است.

بوغانم به نقل از منبع خود نوشت گام‌های بسیار بلندی در مذاکرات در این خصوص برداشته شده است.

شایان ذکر است، روزنامه نیویورک تایمز نوامبر سال ۲۰۱۵ میلادی نوشته بود امارات صد‌ها مزدور کلمبیایی را به صورت محرمانه برای جنگ به یمن فرستاده است. این روزنامه نوشته بود ۴۵۰ سرباز از آمریکای لاتین از جمله سربازانی از پاناما، السالوادور و شیلی به یمن رسیده‌اند.

نیویورک تایمز افزوده بود نیرو‌های کلمبیایی حاضر در یمن از تیپی که حدود ۱۸۰۰ سرباز از آمریکای لاتین در آن حضور دارند، انتخاب شده‌اند و مقر این تیپ نیز در یک پایگاه نظامی در امارات است.

گزارش‌های متعدد نشان می‌دهد بیشتر سربازان سابق را در کلمبیا یک شرکت به نام «گلوبال اینترپرایز» استخدام می‌کند. این شرکت یک شرکت کملبیایی است که اسکار گارسیا باتی فرمانده سابق عملیات ویژه آن را مدیریت می‌کند و اکنون فرمانده تیپ نیرو‌های کلمبیایی در امارات است.

فرانس پرس به نقل از دو افسر سابق و یک کارشناس امنیتی دسامبر سال ۲۰۱۵ میلادی نوشته بود امارات به صورت محرمانه حدود ۳۰۰ مزدور به یمن فرستاده است. این منابع به فرانس پرس گفته بودند تجربه سربازان سابق کلمبیایی در جنگ با شبه‌نظامیان چپگرا و قاقچیان مواد مخدر باعث شده بود امارات برای کمک گرفتن از آنان تشویق شود؛ چرا که تجربه ارتش امارات اندک است.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، آمریکای لاتین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار