فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن پایان زودهنگام جنگ در این کشور را بعید دانست.

سازمان ملل: شاهد پایان زودهنگام جنگ در یمن نخواهیم بودبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، مارتین گریفیث -- فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن -- ضمن گزارش خود به شورای امنیت سازمان ملل گفت: از همه طرف های درگیر در بحران یمن می خواهم صدها هزار یمنی را که گرفتار شده اند آزاد کنند. همچنین از شورای امنیت می خواهم از تلاش ها برای کاستن بحران در الحدیده و برگزاری مذاکرات ماه سپتامبر در ژنو حمایت کند.

گریفیث افزود: به نظر نمی رسد شاهد پایان زودهنگام جنگ در یمن باشیم و اگر موفق به حل بحران نشویم یمنی های بیشتری زیان خواهند دید. ما تلاش ها را برای حل مسالمت آمیز بحران الحدیده ادامه می دهیم. ما همچنین نشست های مثبت و سازنده ای را با مسئولان حوثی (نیروهای انصارالله) برگزار کرده ایم.

نماینده سازمان ملل در امور یمن گفت دور جدید گفتگوهای صلح میان طرف های یمنی در ۶ سپتامبر (۱۵ شهریور) در شهر ژنو برگزار خواهد شد.

پیش از این در سال‌ های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ هم چند دور گفتگوی صلح، از جمله در کویت، برگزار شده است. در آن‌ هنگام اسماعیل ولد الشیخ فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، شورای امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار