انگلیس درحال تهیه پیش نویس قطعنامه‌ای برای شورای امنیت سازمان ملل متحد است که در آن بر برقراری آتش بس فوری در یمن تأکید می‌شود.

انگلیس پیش‌نویس قطعنامه‌ای را درباره یمن آماده می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه از نیویورک، انگلیس درحال تهیه پیش نویس قطعنامه‌ای برای شورای امنیت سازمان ملل متحد است که در آن آتش بس فوری در یمن و مذاکرات بر پایه طرح صلح جدید سازمان ملل درخواست شده است؛ نقشه راهی که هر دو طرف درگیر در یمن، آن را رد کرده‌اند.

در این پیشنهاد که نسخه ای از آن در اختیار فرانس پرس قرار گرفت اقداماتی فوری برای کاهش بحرانی انسانی در یمن پس از هشدار سازمان ملل متحد درمورد فاصله یک قدمی این کشور با قحطی و گرسنگی، درخواست شده است.

منابع آگاه دیپلماتیک پیش‌بینی کرده‌اند این پیش نویس این هفته در اختیار شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار گیرد.
در این پیش نویس، قطعنامه از همه طرف های درگیر در یمن درخواست شده است فورا و به طور کامل اجرای مفاد موافقتنامه توقف درگیری ها را که دهم آوریل به اجرا درآمد آغاز کنند.

این آتش بس زمینه را برای مذاکرات صلح در کویت بین دولت مستعفی و فراری مورد حمایت عربستان سعودی و جنبش انصارالله فراهم کرد. در این پیش نویس قطعنامه همچنین آغاز مذاکرات بر پایه نقشه راهی درخواست شده که اسماعیل ولد شیخ احمد فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن آن را ارائه کرده است.

عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری ،یمن نقشه راه ولد شیخ احمد را رد کرده است. جنبش انصارالله نیز اعلام کرده این نقشه راه اساسا دارای نقاط ضعف و نقص‌هایی است.

در پیش نویس قطعنامه انگلیس آمده است این نقشه راه مسیر روشنی را برای موافقتنامه ای جامع هموار می کند که هم مسائل امنیتی و هم سیاسی را دربر می گیرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار