رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی از شناسایی و انهدام ۲ باند در زمینه استفاده از دستگاه‌های اسکیمر در ارومیه خبر داد.

انهدام ۲ باند در زمینه استفاده از دستگاه‌های اسکیمر در ارومیهسرهنگ اکبر نصرتی رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛گفت: کلاهبرداران و جاعلان سرکرد‌ه های مختلفی برای کلاهبرداری و سوء استفاده ار اعتماد مردم دارند که یکی از این شیوه‌ها استفاده از دستگاه‌های اسکیمر است.

وی افزود: دستگاه‌های اسکیمر کپی کننده کارت مغناطیسی هستند و کلاهبرداران با یکبار کشیدن کارت بر روی آن، کارت را کپی می‌کنند و با داشتن رمز کارت به راحتی موجودی حسابتان را خالی می‌نمایند.

سرهنگ نصرتی افزود: در این زمینه با تلاش و کوشش ماموران پلیس فتا در شهرستان ارومیه ۲ باند شناسایی و کشف شد که ۵ نفر در این باند‌ها دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

 رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی اظهار کرد: سارقان از طریق دستگاه‌های اسکیمر، هنگام خرید مردم از طریق کارتخوان ها، از حساب آن‌ها در مجموع مبلغ ۱۰۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برداشت کرده بودند که پس از دستگیری مبالغ به صاحبان حساب‌ها عودت داده شد.

وی در ادامه گفت: در این باند‌ها بالغ بر ۵۰ فقره کارت جعلی شهروندان که در مجموع بالغ بر ۶ میلیارد ریال موجودی داشتند نیز کشف و ضبط شد که مجرمین برای این کارت‌ها رمز و پسورد داده بودند تا بتوانند موجودی این کارت‌ها را نیز برداشت کنند.

سرهنگ نصرتی در ادامه سخنان خود به شهروندان توصیه  کرد: هنگام خرید از مغازه یا فروشگاه‌ها از طریق کارت‌های بانکی، خودتان کارت بکشید و از دادن کارت به فروشنده و اعلام رمز جداً خودداری نمایید.

انتهای پیام/ح


۲ باند استفاده کننده از دستگاه‌های اسکیمر در ارومیه شناسایی ومنهدم شد

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.