با حضور مسئولان استانی و شهرستانی بخش ویژه صفویه‌شناسی در کتابخانه مرکزی اردبیل راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ با حضور مسئولان استانی و شهرستانی بخش ویژه صفویه‌شناسی در کتابخانه مرکزی اردبیل راه‌اندازی شد.

علی نواداد معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل در ادامه این مراسم گفت: اهمیت به موضوع سلسله صفویه با هدف شناساندن این شهر نقش اساسی در رتقای حوزه فرهنگی و تاریخی اردبیل دارد و به همین منظور نیاز است از ظرفیت‌های موجود به شکل گسترده و مطلوب استفاده شود.

وی با اشاره به این که ثبت روز ملی اردبیل در تقویم ملی بی‌شک در معرفی مکتب تشیع اسلام در جهان نقش مهمی ایفا خواهد کرد بیان کرد: مراسم و برنامه‌های گرامیداشت هفته روز اردبیل به صورت باشکوه و در حد کشوری برگزار شد و این دستاوردی بود که به دنبال آن می‌گشتیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل تصریح کرد: بخش ویژه صفویه شناسی در کتابخانه مرکزی اردبیل به عنوان یک دستاورد بسیار مهم برای ما است که در این زمینه به منظور اهمیت توجه به فرهنگ و تاریخ کشورمان باید نقش مهم خاندان صفویه را به همگان و به ویژه نسل جوان معرفی کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل نیز در این مراسم ضمن تشریح راه‌اندازی این مجموعه اظهار کرد: بخش ویژه صفویه شناسی نقش محوری در تامین نیازهای علمی و تحقیقاتی محققان ایفا می‌کند که این مسئله به نوبه خود حائز اهمیت است و باید شرایط به گونه‌ای فراهم شود تا از ظرفیت‌های موجود به شکل مناسب استفاده شود.

رباب عزیزخانی افزود: به منظور راه‌اندازی این بخش ویژه بیش از 150 نسخه کتاب و 47 حلقه لوح فشرده جمع‌آوری شده و برگزاری غرفه‌هایی با همین محور در دستور کار قرار گرفته است که هر کدام به نوبه خود در معرفی شخصیت خاندان صفویه در تاریخ جهان اسلام حائز اهمیت است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.