با آزادسازی مناطق جنوبی سوریه از اشغال تروریست‌ها و برقراری امنیت، نیروهای «حافظ صلح» سازمان ملل بار دیگر در جولان اشغالی مستقر شدند.

برگشت نیروهای سازمان ملل به جولان اشغالیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نیروهای بین‌المللی پس از 4 سال به منطقه حائل بین ارتش سوریه و رژیم صهیونیستی بازگشتند.

«سرگئی رادسکوی»، سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح روسیه، اعلام کرد نیروهای بین‌المللی موسوم به «نیروهای حافظ صلح» سازمان ملل به همراه پلیس نظامی روسیه روز پنج شنبه برای نخستین بار از سال 2014 در منطقه حائل بین ارتش سوریه و رژیم صهیونیستی (در بلندی‌های اشغالی جولان) مستقر شدند.

نیروهای ارتش سوریه طی روزهای گذشته موفق شد آخرین مناطق جنوبی سوریه را از وجود گروه‌های تروریستی مختلف تحت حمایت رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی و غربی، آزاد کند و هم‌اکنون مناطق مرزی سوریه و اردن و همچنین مناطق هم‌مرز با جولان اشغالی در کنترل نیروهای ارتش سوریه قرار دارد.

به گفته «رادسکوی» هم‌اکنون مرز سوریه-اردن به طور کامل در کنترل ارتش سوریه قرار دارد و مطابق با قطعنامه 350 شورای امنیت سازمان ملل نیروهای بین‌المللی در منطقه حائل بین ارتش سوریه و رژیم صهیونیستی مستقر شده‌اند.

وی همچنین افزود به منظور «جلوگیری از هر گونه اقدام تحریک‌آمیزی» پلیس نظامی روسیه 8 ایست بازرسی را به همراه نیروهای سازمان ملل ایجاد کرده است. در آینده این ایست بازرسی‌ها به نیروهای دولت سوریه واگذار خواهد شد.

با اشغال مناطق جنوبی سوریه از سوی گروه‌های تروریستی  در سال 2014 نیروهای بین‌المللی موسوم به «نیروهای حافط صلح» منطقه حائل بین ارتش سوریه و رژیم صهیونیستی را ترک کردند.

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل طی چند سال گذشته با اشغال جنوب سوریه از سوی گروه‌های تروریستی، منطقه جولان اشغالی را ترک کرده بودند.

رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۶۷ طی جنگ با کشورهای عربی که به آن جنگ شش روزه گفته می‌شود ، بخشی‌هایی از بلندی‌های جولان سوریه واقع در استان القنیطره ، را به اشغال خود درآورد. با تشدید درگیری‌ها بین ارتش سوریه و رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی، شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه   را صادر کرد. شورای امنیت سازمان ملل با قطعنامه ۳۵۰ آتش بس در جولان اشغالی را به تصویب رساند و  برای اجرای این قطعنامه و برقراری آتش‌بس نیروهای کلاه آبی سازمان ملل در منطقه اشغالی جولان مستقر شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار