وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و وزیر دفاع روسیه در گفتگوی تلفنی به بحث درباره تحولات جنوب سوریه پرداختند.

تحولات جنوب سوریه محور گفتگوی تلفنی شویگو و لیبرمنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ این رژیم در گفتگوی تلفنی با سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه به بحث درباره آخرین تحولات در جنوب سوریه پرداخت.

گفتگوی تلفنی وزاری روسیه و رژیم صهیونیستی به دنبال درگیری‌های صورت گرفته میان نیروهای دولتی سوریه و معارضان مسلح و گروه‌های شبه نظامی در مناطق مرزی با سرزمین‌های اشغالی و اردن انجام گرفت.

در بیانیه رسمی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی آمده است: لیبرمن و شویگو در گفتگوی تلفنی خود به گفتگو درباره تحولات در سوریه بویژه تحولات صورت گرفته در جنوب این کشور پرداختند.

همچنین در این گفتگوی تلفنی ادعاهای تکراری مقامات رژیم صهیونیستی درباره تلاش‌های ایران برای ایجاد پایگاهی نظامی در سوریه دوباره مطرح شد. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه یاوه‌گویی‌های خود گفت «حضور نظامی» ایران و جنبش حزب‌الله در سوریه غیر قابل قبول است و وعده اقدام فوری در صورت تحقق چنین تلاش‌های را داد.

در اواخر ماه می، وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مسکو محور گفتگوهای خود را بر موقعیت موجود در مرزهای شمالی سرزمین‌های اشغالی و مرزهای جنوبی سوریه قرار داد. موقعیت در منطقه مرزی سوریه با سرزمین‌های اشغالی از اواخر ماه می و به دنبال اقدام ارتش سوریه برای بازپس‌گیری مناطق جنوبی این کشور از چنگ تروریست‌ها در کانون توجه قرار گرفته است.

رسانه‌های محلی پیشتر گزارش دادند که دولت سوریه بخشی از نیروهای ویژه خود از دمشق و همچنین واحدهای را از دیگر بخش‌های این کشور در مرزهای جنوبی خود مستقر کرده است. در حالی که بنا به گزارش‌ها این اقدامات دولت سوریه به منظور آزادسازی تمامی مناطق جنوبی سوریه، از جمله مناطق نزدیک به بلندهای جولان که در اشغال نیروهای رژیم صهیونیستی است، صورت می‌گیرد رژیم صهیونیستی در این باره هشدار داده است. ماه گذشته یک منبع نظامی ناشناس سوریه به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد حزب الله در این اقدام سوریه هیچ نقشی ندارد.

انتهای پیام/

گفتگوی تلفنی لیبرمن و شویگو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار