وزیر امور خارجه فیلیپین اعلام کرد این کشور علی‌رغم تحریم‌های احتمالی آمریکا، خرید تسلیحات نظامی از روسیه را متوقف نخواهد کرد.

فیلیپین به رغم تهدیدات آمریکا از روسیه سلاح می‌خردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آلن پیتر کایتانو، وزیر امور خارجه فیلیپین امروز پنجشنبه ضمن دیدار با سرگئی لاوروف، همتای روسی اش در حاشیه نشست آسه‌آن اعلام کرد این کشور علی‌رغم تحریم های احتمالی آمریکا، خرید تسلیحات نظامی از روسیه را متوقف نخواهد کرد.

وی گفت: در هفته های اخیر، رسانه ها به شدت از تحریم های احتمالی آمریکا [برای خرید سلاح از روسیه] انتقاد کرده اند. ما انتظار این را داشتیم و حتی انتظار بیشتر از این را نیز داریم. اما من فکر نمی کنم ما خرید سلاح از روسیه را رها کنیم.

وزیر امور خارجه فیلیپین همچنین به لاوروف برای برگزاری موفق جام جهانی فوتبال در روسیه تبریک  گفت و آن را شگفت انگیز توصیف کرد.

آمریکا شرایط خاصی را برای فیلیپین اعمال کرده  و همین باعث شده است مانیل مشکلات متعددی برای خرید سلاح جدید از واشنگتن داشته باشد.

رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین، در سفر سال 2017 به روسیه از تمایل مانیل برای خرید سلاح های پیشرفته روسی از جمله بالگرد، هواپیما و سلاح های دقیق برای مبارزه با تهدیدات تروریستی خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار