مدیر فضای سبز شهری شهرداری مشهد گفت: ۸ پروژه بزرگ فضای سبز با وسعت ۱۱ هکتار تا پایان شهریور در مناطق کم برخوردار مشهدبه بهره برداری می‌رسد.

8 پروژه فضای سبز مشهد آماده بهره برداری

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ مهدی یعقوبی مدیر فضای سبز شهری شهرداری مشهد افزود: فضای سبز نقش تعیین کننده‌ای در کاهش آلودگی و تلطیف هوای کلانشهر‌ها از جمله شهر مشهد دارد و به همین دلیل سعی و تلاش شهرداری مشهد این بوده است تا متناسب با توسعه شهر فضا‌های سبز شهری نیز توسعه پیدا کند.

وی گفت: در حال حاضر 20 پروژه فضای سبز در نقاط مختلف شهر با هزینه بیش از 30 میلیارد تومان اجرا و آماده بهره ‍‌برداری است که با بهره برداری از آن‌ها حدود 31 هکتار به فضای سبز شهر افزوده خواهد شد.

مدیر فضای سبز شهری شهرداری مشهد افزود: در کنار این 20 پروژه آماده بهره برداری، تعداد دیگری پروژه مربوط به فضای سبز در حال اجرا است که به صورت میانگین تا 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

یعقوبی گفت: با توجه به کمبود آب در طرح‌های توسعه فضا‌های سبز شهری مشهد به تغییرات اقلیمی و آب و هوایی توجه ویژه‌ای داشته‌ایم و بر همین اساس به سمت استفاده از گونه‌های کم مصرف آب در فضا‌های سبز رفته‎ایم و از گیاه‌های پوششی که نیاز کمتری به آب دارند به جای چمن استفاده می‌کنیم؛ این پروسه از چند سال قبل آغاز شده و به طور جدی ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: همچنین برای تامین آب مورد نیاز فضا‌های سبز شهر مشهد به سمت استفاده از پس آب‌های تصفیه شده رفته‌ایم، لذا در این راستا احداث 15 تصفیه خانه فاضلاب محلی در دستور کار قرار گرفته است که از این تعداد دو تصفیه خانه در حال احداث است که امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام//م. ن

پروژه‌های فضای سبز مشهد تا شهریور بهره برداری خواهند شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار