کسری بودجه، آمریکا را مجبور کرده است در سه ماه دوم سال جاری میلادی ۵۶ میلیارد دلار بیشتر از آنچه انتظار می‌رفت، قرض کند.

استقراض ۵۶ میلیارد دلاری واشنگتن پس از اقدام روسیه برای فروش اوراق قرضه خود در خزانه آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه راشاتودی، کسری بودجه، آمریکا را مجبور کرده است در سه ماه دوم سال جاری میلادی 56 میلیارد دلار بیشتر از آنچه انتظار می رفت، قرض کند.

با توجه به افزایش هزینه ها و کاهش درآمد مالیاتی، دولت آمریکا از زمان وقوع بحران اقتصادی سال 2008، پول بیشتری قرض می گیرد. با این حال، کارشناسان معتقدند این حجم استقراض با فروش اوراق قرضه روسیه در خزانه آمریکا رابطه دارد.

اوایل سال جاری میلادی، دولت روسیه 84 درصد از اوراق قرضه خود در خزانه داری آمریکا را فروخت. به دنبال این اقدام، روسیه از فهرست 33 کشور خارجی که  در خزانه داری آمریکا اوراق قرضه دارند، خارج شد. گفته می شود این اقدام بی سابقه روسیه همزمان با اعمال تحریم های آمریکا علیه مسکو صورت گرفت. با این حال، این مقدار اوراق قرضه در مقایسه با اوراق قرضه چین در خزانه داری آمریکا رقم ناچیزی است.

در همین ارتباط، سخنگوی وزرات خزانه داری آمریکا در واکنش به فروش اوراق قرضه روسیه در خزانه داری آمریکا به بلومبرگ گفت: اقدام روسیه تاثیر قابل توجهی بر اقتصاد آمریکا ندارد و تقاضا برای خرید اوراق قرضه خزانه داری همچنان پایدار است.

در ماه مه، کشورهای مختلف بیش از 6 تریلیون دلار اوراق قرضه خزانه داری آمریکا را در اختیار داشتند.

بر اساس آخرین بیانیه، وزارت خزانه داری آمریکا در بازه زمانی ژوئیه تا سپتامبر329 میلیارد دلار اوراق قرضه صادر می کند.

همچنین پیش بینی ها حاکی از آن است که در دوره اکتبر تا دسامبر، این مقدار به 440 میلیارد دلار برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار