وزیر دادگستری و وزیر کشور ترکیه در فهرست تحریم‌های وزرات خزانه‌داری آمریکا قرار گرفتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد وزارت خزانه‌داری آمریکا وزرای دادگستری و کشور ترکیه را (به بهانه بازداشت اندرو برانسون، کشیش آمریکایی) تحریم کرده است.

سخنگوی کاخ سفید مدعی شد کشیش برانسون قربانی بازداشت غیرقابل توجیه و غیرقانونی در ترکیه است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز در بیانیه‌ای درباره تحریم وزرای دادگستری و کشور ترکیه مدعی شد این مقام‌ها سران سازمان‌های ترکیه‌ای مسئول در اجرای تخلفات حقوق بشری ترکیه هستند.

در ادامه این بیانیه آمده است: در نتیجه این اقدامات، هرگونه دارایی متعلق به عبدالحمید گل، وزیر دادگستری و سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه که در حوزه قضایی آمریکا قرار داشته باشد، مسدود می‌شود و اشخاص آمریکایی از هرگونه مبادله با این دو نفر منع می‌شوند.

آنکارا گفته است اندرو برانسون، کشیش آمریکایی که بیش از دو دهه در ترکیه زندگی کرده است، با طرفداران فتح‌الله گولن همدست بوده است.

این کشیش آمریکایی همچنین به اتهام جاسوسی و حمایت از پ ک ک (حزب کارگران کردستان ترکیه) در دادگاهی در ترکیه محاکمه شد. این کشیش آمریکایی به مدت حدود دو سال در ترکیه بازداشت بود، اما چند روز پیش آزاد شد و پس از آن تحت بازداشت خانگی قرار گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، آمریکا ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار