رئیس جهاد کشاورزی پلدختر با بیان اینکه میانگین تولید انجیر در پلدختر ۲۰ تن است گفت: با توجه به مرغوبیت انجیر شهرستان پلدختر نیاز است این محصول برند سازی شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ میرزا مرادی، رئیس جهاد کشاورزی پلدختر با بیان اینکه میانگین تولید انجیر در پلدختر ۲۰ تن است گفت: با توجه به مرغوبیت انجیر شهرستان پلدختر نیاز است این محصول برند سازی شود.

میرزا مرادی اظهار داشت: سطح زیر کشت باغات انجیر شهرستان پلدختر هزار و ۳۶۵ هکتار است که هزار و ۲۵۰ هکتار باغات بارور و بقیه غیر بارور است.

وی افزود: میانگین تولید انجیر در شهرستان پلدختر ۲۰ تن است که هزار و ۱۹ نفر بهره‌بردار و بیش از پنج هزار و ۵۰۰ نفر به‌صورت فصلی در منطقه بن لار و زیودار مشغول به کار می‌شوند.

رئیس جهاد کشاورزی پلدختر بابیان اینکه به خاطر حجم زیاد و تولید انجیر در شهرستان پلدختر نیاز است این محصول استراتژیک برند سازی شود عنوان کرد: با توجه به اینکه سال حمایت از کالای داخلی است، تولیدات و توانمندی‌های شهرستان پلدختر را کنار جشنواره انجیر برگزار می‌کنیم.

 

مرادی با اشاره به اینکه مسئولان شهرستان باید همکاری لازم را برای برگزاری جشنواره انجیر داشته باشند بیان کرد: برنامه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و معرفی ظرفیت‌های شهرستان در این جشنواره اجرا می‌شود.

 

انتهای پیام/ب

تولید سالانه ۲۰ تن انجیر مرغوب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.