رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب منطقه آزاد سیستان عامل ایجاد اشتغال و بازگشت امید در میان مردم این استان خواهد بود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: خشکسالی‌های چند سال اخیر در شمال سیستان و بلوچستان مشکلاتی را برای مردم این منطقه ایجاد کرده که راه اندازی منطقه آزاد سیستان می‌تواند بسیاری از این مشکلات را برطرف کند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه افغانستان به شدت مصرف گراست با ایجاد صنایع تولیدی در منطقه آزاد سیستان می‌توان این منطقه را به مرکز صادرات تبدیل کرد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: کالا‌های لوکس و امکانات تشریفاتی در افغانستان وجود ندارد که از طریق منطقه آزاد سیستان وارد کشور شود بنابراین منطقه آزاد سیستان به درستی می‌تواند اهداف واقعی ایجاد مناطق آزاد را که همانا صادرات است، محقق کند.

دکتر شهریاری ادامه داد: برخلاف تصور بسیاری از افرادی که معتقدند مناطق آزاد به محلی برای ورود کالا‌های لوکس تبدیل شده اند منطقه آزاد سیستان کاملا متفاوت از سایر مناطق آزاد خواهد بود و تنها جنبه صادراتی دارد.

وی بیان کرد: یکی از دلایل مخالفان ایجاد مناطق آزاد جدید این است که مناطق آزاد تا کنون نتوانسته اند به رسالت اصلی خودشان عمل کنند و به محلی برای واردات کالا‌های لوکس تبدیل شده اند.

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور افزود: تصویب منطقه آزاد سیستان برای فعال شدن خط ترانزیت چابهار - میلک و رونق منطقه آزاد چابهار بسیار موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: تصویب منطقه آزاد سیستان قطعا رونق بخش اقتصاد و اشتغال سیستان و بلوچستان است و به توسعه این استان کمک می‌کند.

دکتر شهریاری اظهار داشت: از آنجایی که منطقه آزاد سیستان به معنی واقعی محقق کننده اهداف ایجاد مناطق آزاد در کشور است رایزنی‌های بسیار زیادی با سایر نمایندگان مجلس شورای اسلامی انجام شده و امیدواریم لایحه این منطقه آزاد هفته آینده در صحن علنی مجلس به تصویب برسد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در عین حال ما نگران کلیات لایحه مناطق آزاد هستیم، زیرا در کلیات بجز مناطق آزاد پیشنهادی دولت تعداد زیادی مناطق ویژه اقتصادی نیز گنجانده شده است.

انتهای یپام/گ

تصویب منطقه آزادسیستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهنواز
۲۳:۰۷ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
ماکه نفهمیدیم شمانماینده زاهدانی یانماینده زابل