‌معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار گفت: شب‌های فرهنگی سیستان و بلوچستان در چابهار برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمداکبرچاکرزهی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار گفت: شب‌های فرهنگی سیستان و بلوچستان همزمان با فصل مونسون با همکاری استانداری در این منطقه برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: شب‌های فرهنگی سیستان وبلوچستان با حضور ۱۹ شهرستان این استان با هدف آشنایی مسافران و گردشگران داخلی و خارجی با فرهنگ و هنر بومی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: منطقه آزاد چابهار برای معرفی توانمندی‌های روستائیان و عشایر استان سیستان و بلوچستان از هیچ کوششی دریغ نکرده و با برگزاری جشنواره ها، برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری همیشه پیشگام بوده است.

فرماندار سابق خاش گفت: روستائیان و عشایر سیستان و بلوچستان توانمندی‌های فرهنگی، آداب و رسوم، محصولات کشاورزی، انواع صنایع دستی، غذا‌های محلی، پوشاک، موسیقی سنتی و غنی خود را در قالب غرفه‌هایی از ۲۲ تا ۲۶ مرداد به مدت پنج روز به نمایش می‌گذارند.

وی ادامه داد: در فصل مونسون وزش باد‌های موسمی از سمت اقیانوس شروع به وزیدن می‌کند و هوای منطقه آزاد چابهار بهاری و خنک می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: برگزاری آئین‌ها و بازی‌های بومی و محلی، معرفی روستا‌های هدف گردشگری سطح استان سیستان و بلوچستان بخشی از این جشنواره و نمایشگاه هاست.

انتهای پیام/گ

شب های فرهنگی درچابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.