شرکت فیس‌بوک برای ایجاد امنیت اطلاعات کاربران قوانین جدیدی را تصویب کرد.

قوانین امنیتی جدید فیس‌بوک در جهت افزایش امنیت کاربرانبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در زمان انتخابات دونالد ترامپ مؤسسه‌ای به نام Cambidge Analytica بدون کسب اجازه از کاربران شبکه فیس‌بوک اطلاعات شخصی میلیون‌ها پروفایل شخصی را مورد سوءاستفاده قرار داد و باعث شد تمامی کاربران این شبکه اجتماعی به سیستم امنیتی فیس‌بوک شک کنند.

از سویی شرکت فیس بوک در سال 2015 خواستار نابودی اطلاعات شخصی کاربران توسط شرکت Cambidge Analytica شد تا اینگونه ضعف در سیستم امنیتی خود را پوشش دهد.

حال شرکت فیس‌بوک برای جلوگیری از پیشآمد چنین اتفاقی، قوانینی را وضع کرده که تا حدودی در تحقق هدف این شرکت یعنی حفظ امنیت اطلاعات شخصی کاربران مؤثر خواهد بود.

از مهم‌ترین قوانین، می‌توان ایجاد پلتفرمی را نام برد که تنها با استفاده از مقررات بیان شده در این برنامه می‌توان از شبکه اجتماعی فیس‌بوک استفاده کرد. تمامی برنامه‌های فعال در فیس‌بوک باید در روند این پلتفرم ثبت نام کنند و در زمان کوتاهی مورد بازبینی قرار گیرند و اگر با شرایط بازبینی پلتفرم مطابقت نداشته باشند، برنامه آنها به طور خودکار از پلتفرم فیس‌بوک حذف خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: فناوری ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.