مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم گفت: ۲۰ زمین چمن مصنوعی در دانشگاه‌ها ایجاد می‌شود.

ایجاد و ساخت 20 زمین چمن مصنوعی با همکاری صندق رفاه دانشجویان در دانشگاه هاعلیزاده مدیرکل تربیت بدنی  وزارت علوم  در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره رویکرد  وزارت علوم در در رشد فرهنگ ورزش در بین دانشجویان گفت: رشد، توسعه و اعتلای ورزش دانشجویی، افزایش حداکثری دانشجویان در فعالیت های ورزشی، توجه به اوقات فراغت دانشجویان یکی از اهداف وزارت علوم است.

مشارکت 100 هزار نفری  دانشجویان در ورزش های همگانی و قهرمانی

مدیرکل تربیت بدنی  وزارت علوم اضافه کرد: هدف اصلی اداره کل تربیتی بدنی وزارت علوم مشارکت 100 هزار نفری دانشجویان در فعالیت های ورزش (همگانی و قهرمانی) است.

وی در ادامه به سیاست های ورزش در دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: ایجاد بسترهای لازم برای دست یابی به سرانه مطلوب از طریق توسعه و تجهیز اماکن وفضاهای ورزشی با اولویت اتمام پروژه ها با رشد 50 درصد پیشرفت فیزیکی و ارائه برنامه ها و راهکارهای مناسب برای توسعه رشته های ورزشی از طریق تعامل و همکاری با فدراسیون ها ی ورزشی و دبیرخانه های مناطق ورزشی و دانشگاه ها برنامه ریزی های ما برای توسعه ورزش است.

اتاق هایی برای تندرستی دانشجویان در خوابگاه های دانشجویی

وی با اشاره به کمبود فضا و امکانات ورزشی در دانشگاه‌ها تصریح کرد: در حال حاضر ایجاد و ساخت 20 زمین چمن مصنوعی با همکاری صندوق رفاه دانشجویان را در دستور کار داریم و توسعه فضا و امکانات ورزشی قطعا رشد خوبی نسبت به سال های گذشته داشته و این موضوع در برنامه‌های توسعه‌ای و راهبردی دانشگاه‌ها دیده شده است  و در حال حاضر 100 اتاق یا فضای تندرستی در خوابگاه‌های دانشجویی تجهیز شده‌اند.

علیزاده یادآوری کرد: واحدهای ورزشی در دانشگاه‌ها باید به گونه‌ای باشند که دانشجویان را به سمت ورزش ترغیب کنند نه اینکه دانشجو صرفا برای کسب نمره در این واحدها حضور یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۲ ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
خدا به داد دانشجوها برسه
آخرین اخبار