تنوع زیستی و کاشت گونه‌های گیاهی در راستای کاهش خسارات ناشی از خشکسالی از اهداف اصلی شهرداری اصفهان در آرامستان باغ رضوان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان  وبه نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان فروغ مرتضی نژاد مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان از مجموعه 170 هزار هکتاری  آرامستانهای شهرداری اصفهان بازدید کرد.

در این بازدید به نقش حیاتی و راهبردی فضای سبز آرامستان باغ رضوان به عنوان دیوار سبز واقع در شرق اصفهان تاکید شد و از این  فضای سبز به عنوان ریه تنفسی شهر اصفهان نام برده شد.

بنابراین گزارش مواردی از قبیل کمبود آب ، خشکسالی، سامانه هوشمند آب رسانی،موضوع انتقال آب و نوع خاک پایه،  از موضوعاتی بود که در این بازدید در خصوص آن بحث وتبادل نظرشد.

استفاده از طرح جدید آبیاری و همچنین هوشمند سازی سیستم آبیاری با هدف  افزايش بازده آب و كاهش آسيب خشكسالي از مهمترین دستاوردهای این بازدید بود.

سید رضا جعفریان مدیر عامل سازمان آرامستانهای شهرداری اصفهان در ادامه بازدید به خدمات این سازمان در راستای کاهش خسارات ناشی از خشکسالی و حفظ عرصه های سبز آرامستان باغ رضوان  اشاره کرد.

افزایش تنوع زیستی و کاشت گونه هاي گياهي مقاوم نظیر اسکوپاریا ، طاووسی ، ارژن ، بنه ، بلوط هميشه سبز و بلوط خزان كننده ، کاج بروسیا ، کاج سیاه ، فستوکای آبی ، استیپا از اقدامات صورت گرفته این مجموعه به شمار می رود.

انتهای پیام /س

آرامستانهای شهرداری اصفهان

برچسب ها: شهرداری ، خشکسالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار