عبدالهادی فقهی زاده گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برنامه‌های مرتبط باهنر‌های قرآنی حمایت جدی خواهد کرد.

حمایت جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برنامه‌های هنری با مضامین قرآنیبه گزارشحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛عبدالهادی فقهی زاده امروز چهارشنبه (١٠مردادماه) طی نشستی با موسسات قرآنی استان یزد با اشاره به برگزاری جشنواره هنری آیات دراستان‌های کشور، اظهار داشت:موسسات و فعالان قرآنی باید به طور جدی در عرصه هنر ورود کنند.

وی با اشاره به اینکه قرآن به زبان هنر است، تصریح کرد: قرآن فقط معجزه بیانی نیست و باید به بعد معنایی و محتوایی آن نیز توجه و بهره برد.

 معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: متن مقدس قرآن که بزرگترین وحی نامه الهی است را باید به زبان هنرتبلیغ، ترویج و توسعه داد.

وی همچنین با بیان اینکه شرایط فرهنگی کشور دچار دگرگونی و دستخوش‌های جدی شده است، افزود: در تلاش هستیم سال آینده جشنواره هنری صحیفه سجادیه را در استان‌های کشور برگزار کنیم.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تغییر در سبک‌های قرآنی ضروری می‌باشد، گفت: باید فرهنگ قرآن و اخلاق قرآنی بر مرز و بوم ما و بر مرز و بوم سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اخلاقی ما گسترش یابد.

فقهی زاده با اشاره به اهداف کلی معاونت قرآن و عترت اظهار داشت: هدف کلی معاونت کمک به خارج کردن قرآن از مهجوریت و وارد کردن آن به عرصه‌های گوناگون زندگی در حوزه‌های علمی وعملی است.

وی تاکید کرد: که قرآن را با همکاری مؤسسات قرآنی بیش از پیش به زندگی و زبان مردم نزدیک کنیم.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: در تلاش هستیم که صندوق بیمه فعالان قرآنی را با توجه به تعداد فعالانی که در این حوزه هستند را راه اندازی کنیم.

در ابتدای این نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به فعالیت ١١٨موسسه قرآنی در استان یزد، گفت: موسسات قرآنی استان یزد در سطح کشور نمونه و فعال هستند.

مجید جوادیان زاده افزود: با همکاری موسسات قرآنی طی چند سال گذشته نمایشگاه علوم قرآنی و دوره‌های مسابقات قرآن کریم در سطح استان یزد برگزار شده است.

وی در ادامه به برگزاری جشنواره نقاشی خط آیات در یزد اشاره کرد و گفت: در این جشنواره ٣٠٠ اثر ارسال شد که نهایتا بعد از داوری ٦٥ اثر به نمایشگاه راه پیدا کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت:نمایشگاه آثار منتخب این جشنواره در گنجینه فرهنگ و هنر یزد برپا شده است که تا پیان هفته میزبان علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت ارشاد ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار