هرمزگان دیار مردم سختکوش، سرزمین آب و آفتاب و گرما و شرجی، خطه ای سرافراز آرمیده برکرانه خلیج تا ابد فارس است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس، سواحل خلیج فارس به ویژه ساحل زیبا و پر جنب و جوش بندرعباس با طلوع و غروب خورشید چشم نواز، مرغان دریایی و حواصیل‌ها تصویری نام آشنا را به رخ هرمزگانی‌ها و مسافران مشتاق ساحل و دریا می‌کشد.

گرما، شرجی و تفریح تابستانی در ساحل خلیج فارس

لذت یک روز به یادماندنی در ساحل بندرعباس

سواحل بکر بندرعباس همواره میزبان علاقه‌مندان بوده و این تنها مختص به فصول خوش آب و هوا نیست بلکه این روز‌ها با وجود تب و تاب گرما و شرجی می‌توان ساحل نشینان و حتی مسافرانی را دید که از شلوغی شهر‌ها برای استراحت و تفریح به دامان این ساحل با نخل‌های سر به فلک کشیده پناه آورده اند.

در این بین وجود مراکز خرید مختلف در مجاورت ساحل و تسهیل تردد به جزایر خصوصا منطقه آزاد قشم از طریق بنادر مسافری و حتی امکان تردد به این مناطق با وسایل نقیله شخصی از جمله عوامل جذب گردشگر و مسافران از دور و نزدیک به این خطه محسوب می‌شوند.هر چند با شروع فصل گرما، گردشگری در هرمزگان با رکود همراه می‌شود، اما همچنان سواحل و جزایر استان مامن آرامش اهالی بندرعباس و پذیرای گردشگران تابستانی است.

آقای زارعی شهروند بندرعباسی دراین باره گفت: زندگی ما بندرعباسی‌ها با ساحل و دریا و شنا گره خورده است.

این شهروند بندرعباس می‌گوید: با توجه به شرایط زندگی امروز و دنیای اینترنت و بازی‌های رایانه‌ای فراهم کردن ساعاتی خوش هر چند کوتاه کنار اعضای خانواده در ساحل برای انس گرفتن بچه‌ها به تفریحات سالم یک ضرورت است.

آقای احمدی هم که به همراه خانواده از کرمان دیار کریمان این روز‌ها میهمان مردم بندرعباس است، می‌گوید: برای چندمین بار در سال‌های اخیر است که تعطیلات خود را در جنوب و شهرستان بندرعباس سپری می‌کنم.

وی گفت: به دلیل فصل تعطیلی مدارس و فراهم شدن وقت آزاد حتی گرمای هوای معروف بندرعباس نتوانست مانع از سفر برای سپری کردن اوقاتی خوش در بندرعباس شود، بیشتر ساعات روز با شرایط هوایی مناسب به تفریح و گردش کنار ساحل سپری می‌شود و بچه‌ها از شنا و قایق سواری سیر نمی‌شوند.

خانم هاشمی گردشگر شیرازی هم می‌گوید: به دلیل فاصله کم بندرعباس تا شیراز، وجود دریا و مراکز خرید مناسب همیشه این شهر گزینه نخست خانواده ما برای گذران تعطیلات نوروزی بوده، ولی این دفعه تصمیم گرفتیم برای نخستین بار تابستانی مرطوب را هم در این شهر تجربه کنیم.
این گردشگر شیرازی گفت: به جرات می‌توانم بگویم چشم نوازی این ساحل شنی، قایق‌های ماهگیری در حال صید و مرغ‌های ماهی خواری که طعمه خود را از دل دریا صید می‌کنند جدا از تمام تفریحات، دلیلی شده که با وجو این آب و هوا از این سفر لذت ببرم.

گرما، شرجی و تفریح تابستانی در ساحل خلیج فارس

 

گرما، شرجی و تفریح تابستانی در ساحل خلیج فارس

 

لزوم تجهیز ساحل به خدمات رفاهی و تفریحی برای رفاه حال علاقمندان به این موهبت الهی

نکته قابل توجه برای آسایش و لذت بردن استفاده کنندگان از ساحل، وجود امکانات خدماتی و رفاهی، فضای سبز و امکانات ورزشی است که باید به آن توجه ویژه شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری بندرعباس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،گفت: هرمزگان با دارا بودن هزار و ۴۰۰ کیلومتر نوار ساحلی بکر و دل انگیز بی شک دارای پتانسیل گردشگری و جذب توریست در همه فصول است.

حیدری زاده افزود: افزایش بی رویه جمعیت، توسعه شهر‌ها و نیاز به مکان‌هایی برای گذراندن اوقات فراغت باعث شده تا این نهاد با ایجاد فضای سبز و امکانات تفریحی در سواحل همواره به دنبال راه حل ایجاد فضا‌های مناسب گذراندن اوقات فراغت و فرار از زندگی شهر نشینی باشد.

وی مساحت بوستان‌های ساحلی بندرعباس را حدود ۱۰ هکتار عنوان کرده و می‌گوید: اکنون ۱۰ بوستان ساحلی در طول نوار ساحلی بندرعباس برای خدمات رسانی به ساحل نشینان وگردشگران وجود دارد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری بندرعباس اضافه کرد: این بوستان‌های ساحلی به امکانات خدماتی و تفریحی همچون رستوران، پیست جت اسکی، دوچرخه سواری، ترامبولینگ، عینک مجازی و زمین بازی کودکان مجهز هستند.

حیدری زاده ایجاد فضای تفریحی بین حراکاری‌ها در بوستان ولایت، ایجاد فضای تفریحی در بوستان سورو، ساخت بوستان در بلوار طالقانی، ساماندهی پارک و بوستان‌های ساحلی، غرفه‌ها، اصلاح روشنایی پیاده روی، بهسازی و توسعه فضای سبز و ایجاد ورزش‌های ساحلی را از جمله برنامه‌های پیش بینی شده برای ارتقا بستر مناسب فضای شهری و رفاه شهروندان برشمرد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری بندرعباس ادامه داد:درحال حاضر فضای سبز شهر بندرعباس حدود ۲۰۵ هکتار عمومی و ۵۵ هکتار خصوصی است.

حیدری زاده سرانه فضای سبز شهر بندرعباس را ۶ و دو دهم متر مربع عنوان کرده و گفت: این میزان هنوز فاصله زیادی با سرانه ۱۲ متر مربعی برای هر نفر در کشور دارد.

وی پیش بینی کرد در صورت تامین آب مورد نیاز و همکاری دادگستری درباره صدور احکام جایگزین حبس که مدتی از اجرای آن می‌گذرد، با ایجاد کمربند سبز در بندرعباس سرانه فضای سبز بندرعباس به ۱۵ متر مربع برای هر نفر تا سال ۱۴۰۴ افزایش یابد و از میانگین سرانه کشوری هم پیشی گیرد.

گرما، شرجی و تفریح تابستانی در ساحل خلیج فارس

گرما، شرجی و تفریح تابستانی در ساحل خلیج فارس


محمد مهدی جهانبخش رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس هم گفت: با توجه به ظرفیت‌های شهر بندرعباس و قرارگیری آن در نوار ساحلی خلیج‌فارس باید از این موقعیت و موهبت الهی به خصوص در بخش ورزش‌های ساحلی بهترین شکل بهره ببریم.‌
می‌گوید: با توجه به شرایط آب و هوایی خاص استان هرمزگان اکثر فعالیت‌های در نیمه دوم سال برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری جشن‌ها و رویداد‌های مناسبتی، مسابقات، ساخت مجسمه‌های شنی و برگزاری المپیاد ورزشی از جمله این فعالیت‌ها است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس مجموعه ورزشی در بوستان غدیر، پلاژ بانوان و آقایان در ساحل سورو، وجود مسیر‌های پیاده روی و دوچرخه سواری و وجود دو تیم آقایان و بانوان مطرح در بخش فوتبال ساحلی به عنوان برترین‌های کشور را تنها بخشی از فعالیت‌ها و امکانات ورزشی برشمرد.

محمد مهدی جهانبخش همچنین مژده ساخت مجموعه ورزشی سورو با استاندارد‌های بین المللی را به ورزش دوستان داده و گفت: تا کنون کار مطالعاتی انجام شده و در صورت اختصاص زمین از سوی نیروی دریایی ارتش عملیات اجرایی آغاز می‌شود.

وی می‌گوید: ساخت امکانات ورزشی و تفریحی با رعایت استاندارد‌ها با کمترین خسارت‌ها زیست محیطی در ساحل از اولیت‌ها محسوب می‌شود.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس گفت: در کشور شهر‌هایی که حتی ساحل ندارند بسیاری از رویداد‌های ورزشی ساحلی را برگزار می‌کنند.

محمد مهدی جهانبخش افزود: جایگاه و موقعیت استان ساحلی هرمزگان نگاه مثبت مسئولان را می‌طلبد تا برای پیشرفت و معرفی این استان و شهر ساحلی بندرعباس به عنوان محلی مناسب برای برگزاری تمرین ورزش‌های ساحلی و مسابقات کشوری و بین المللی گام موثری بردارند.

گرما، شرجی و تفریح تابستانی در ساحل خلیج فارس

برآورده کردن انتظارات مردم و ساحل دوستان با ایجاد همه امکانات لازم برای داشتن لحظاتی خوش و به یاد ماندنی در ساحل در همه فصول، بی شک بندرعباس را به نگین سواحل کشور تبدیل خواهد کرد.

انتهای پیام/ز

تابستانی به یاد ماندنی در ساحل بندرعباس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.