هرمزگان یکی از استان‌های جنوبی کشور است که به دلیل جاذبه‌های فراوان طبیعی و تاریخی هر ساله گردشگران زیادی را به طبیعت خود می‌کشاند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس وجود هفده جزیره زیبا، بیش از دو هزار کیلومتر خط ساحلی و جزایرزیبا، سیصد و چهل اثر تاریخی و طبیعی ثبت شده، بیست چشمه آب معدنی و پنج تالاب بین المللی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری استان هرمزگان است.

اما چشمه آب گرم گنو واقع در کیلومتر ۳۴ شمال شرقی بندرعباس هم یکی از مکان‌هایی است که هر ساله گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند.

موسی مولاپرست مدیر عامل مجتمع توریستی، تفریحی و آبدرمانی گنو در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، گفت: مجتمع توریستی، تفریحی و آبدرمانی گنو با مساحت ۳۰ هکتار مساحت دارای امکانات رفاهی، تفریحی و اقامتی مناسبی برای رفاه حال گردشگران است.

وی افزود: این مجتمع با ظرفیت پذیرش ده هزار نفر دارای پارکینگ با ظرفیت بیش از هفت هزارخودرو، نماز خانه، پانصد آلاچیق و سکو‌های نصب چادر مسافرتی برای اقامت گردشگران، هتل و سوییت است.

آبگرم گنو مکانی برای تمدید آسایش جان و روان

مدیر عامل مجتمع توریستی، تفریحی و آبدرمانی گنو گفت: وجود دو شهربازی یک شهربازی سرپوشیده ویژه کودکان و نوجوانان و یک شهربازی رو باز با انواع بازی‌های هیجانی برای بزرگسالان از دیگر امکانات این مجموعه است.

موسی مولاپرست افزود: مجتمع توریستی، تفریحی و آبدرمانی گنو همچنین دارای چهار استخر آب گرم و آب سرد و استخر ویژه برای آقایان و خانم‌ها است.

وی گفت: در ایام نوروز بازارچه‌ای ویژه با حضور فروشندگانی از مراکز مختلف کشور با کالا‌ها و محصولات متنوع در این مجتمع را اندازی می‌شود.

آبگرم گنو مکانی برای تمدید آسایش جان و روان

آب چشمه گنو از دسته آب‌های گوگردی خیلی گرم با ترکیب کلرو سولفات و کلسیک گوگردی محسوب می‌شووبه لحاظ دارا بودن مقدار قابل توجه کلروسدیم خواص درمانی فراوانی از جمله قابلیت درمان برخی بیماری‌های پوستی را دارد.

ترکیبات ویژه آب‌های گرم و دمای بالای آن سبب می‌شود فقط گروه اندکی از جانوران و گیاهان در آن زندگی و رشد کنند.

وجود آبشارها، باغ راه‌ها، نخلستان‌ها و آسیاب تاریخی از دیگر جاذبه‌های گردشگری آب گرم گنو محسوب می‌شود.

مدیر عامل مجتمع توریستی، تفریحی و آبدرمانی گنو افزود:قرار گرفتن مجتمع آب گرم گنو در مسیر ترانزیتی بندرعباس به استان‌های کرمان، تهران، فارس و اصفهان را یکی از دلایل مهم جذب گردشگر به این منطقه عنوان کرد.

آبگرم گنو مکانی برای تمدید آسایش جان و روان

موسی مولاپرست افزود: بیشتر گردشگران در فصل زمستان و ایام نوروز به این مکان می‌آیند.

وی گفت: هر ساله حدود یک میلیون گردشگر از مجتمع توریستی، تفریحی و آبدرمانی گنو بازدید می‌کنند.

مدیر عامل مجتمع توریستی، تفریحی و آبدرمانی گنو افزود: هزینه ورودی به این مجتمع هشت هزار تومان و استخر‌های آب گرم دوازده هزار تومان است.

موسی مولاپرست گفت:پانصد آلاچیق هم به صورت رایگان برای اقامت شبانه روزی مسافران در نظر گرفته شده است و مسافران می‌توانند در محوطه این مجتمع نیز چادر برای اقامت برپا کنند.

وی افزود:ایجاد مکان‌هایی ویژه شستن ظرف، شیر آب و نور، سرویس‌های بهداشتی و همچنین هتل اقامتی با ۲۴ اتاق و سوئیت از دیگر امکانات رفاهی برای اقامت گردشگران در مجتمع توریستی، تفریحی و آبدرمانی گنو است.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد آبگرم گنو وجود ماهی آوینیوس گینویس در چشمه‌های آن است که هیچ جای دنیا نمونه آن دیده نشده و به ثبت جهانی رسده است.

نکته جالب چشمه آبگرم گنو از استفاده از آب این چشمه برای مصرف آبیاری نخلستان‌ها و زمین‌های کشاورزی پایین دست این منطقه است.

مدیر عامل مجتمع توریستی، تفریحی و آبدرمانی گنو گفت: این مجتمع دارای دو رستوران و سفره خانه سنتی و بازارچه برای رفاه حال مسافران است.
موسی مولاپرست نیاز به دریافت تسهیلات برای گسترش و توسعه این مجتمع را یکی از مشکلات عنوان کرد و افزود: قطعا توسعه این مجموعه با هدف جذب گردشگران بیشتر نیازمند توجه بیشتر مسوولان است.

تاکنون در ایران ۲۳۱ مرکز آب‌درمانی شناسایی شده است که استان‌های سیستان و بلوچستان با ۲۵ مرکز، آذربایجان غربی با ۲۴ مرکز، هرمزگان با ۲۰ مرکز، کرمان با ۱۸ مرکز و اردبیل و سمنان هر یک با ۱۴ مرکز به ترتیب بیشترین تعداد مراکز آب‌درمانی در ایران را دارند.

به گفته محققان، آب وسیله‌ای بسیار مؤثر و قطعی در بهبود برخی بیماری‌ها یا تخفیف و حتی ریشه کن کردن درد‌های عضلانی و مفاصل، مداوای نارسائی‌های جسمی، سرعت بخشیدن به کاهش طول دوران نقاهت ناشی از صدمات استخوانی، تقویت عضلات، به کار گیری عضلات غیر فعال، تسریع گردش خون در عروق و حتی تسکین بیماران روحی و روانی است.

اگر سفری به هرمزگان کردید با شنا در آبگرم گنو خستگی سفر را از تن به در کنید و از طبیعت زیبا و جاذبه های گردشگری آن لذت ببرید.

انتهای پیام/ر

آبگرم گنو مکانی برای تفریح و درمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.