جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ايرانی از امشب با محوریت استعدادیابی آشپزی در زنجان آغاز بكار می كند.

جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ايرانی از امشب در زنجان آغاز به کار می کندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛یحیی رحمتی، مديركل ميراث فرهنگی زنجان گفت:جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ايرانی با محوريت استعداديابی آشپزی از  امشب تا 12 مرداد ماه سال جاری درتالار پیام زنجان برگزار می شود.
 
وی افزود:این رویداد شامل دو بخش اصلی مسابقه و جشنواره خواهد بود. در این جشنواره ۳۲ خانواده در بخش آشپزی خانواده و ۱۶ آشپز حرفه‌ای نیز در بخش آشپزان حرفه‌ای به رقابت خواهند پرداخت.

رحمتی ادامه داد: این مسابقه که در سه بخش به منظور استعداد یابی و استفاده از غذا‌های سنتی، رقابت بین آشپزان حرفه‌ای به منظور انتخاب اساتید از بین آن‌ها و نیز رتبه بندی رستوران‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان افزود: در پایان جشنواره نیز ۵ آشپز برگزیده برای شرکت در جشنواره بین المللی گردشگری در بهمن ماه سالجاری معرفی می‌شوند.

به گفته رحمتی در این جشنواره ۱۰ غرفه به آشپزی اختصاص دارد و ۶۰ غرفه نیز به صنایع دستی، صنایع غذایی و ... اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه در این جشنواره تاسیسات گردشگری سطح شهر زنجان نیز مورد داوری قرار می‌گیرند، عنوان کرد: ۱۶ سفره خانه، مجموعه گردشگری و هتل در اولین جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی مورد داوری قرار می‌گیرند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در خصوص اهداف برپایی این جشنواره عنوان کرد: احیا و ترویج غذا‌های سنتی به عنوان یک جاذبه گردشگری، هدایت استعداد‌های آشپزی بویژه جوانان به سوی راه اندازی کسب وکار مستقل، برند سازی غذا‌های ایرانی در صنعت گردشگری، ایجاد شور و نشاط در خانواده‌ها و تحرک اجتماعی، توجه به غذای سنتی به عنوان سوغات محلی، ملی و بین المللی و تجاری سازی آن، توسعۀ نقش غذا‌های محلی در منو‌های هتل‌ها و واحد‌های پذیرائی و کیترینگ‌ها از جمله اهداف برپایی جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی در زنجان است.

رحمتی بر شناسایی استعداد‌های آشپزی در استان به منظور ارائه خدمات بهتر به گردشگران بیان کرد: شناسائی استعداد‌های شهروندان و آموزش‌های تکمیلی و بکارگیری آن‌ها در هتل‌ها و مراکز پذیرائی و ایجاد زمینه‌های اشتغال جوانان از اهداف اصلی این جشنواره است.
 
انتهای پیام/ن
 

جشنواره هنر  آشپزی ایرانی در زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.