مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: تکمیل بزرگراه زابل - زاهدان نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

تکمیل بزرگراه زابل-زاهدان نیازمند ۳۰۰ میلیارد اعتباربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مسعود مالکی مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: بزرگراه زاهدان- زابل یکی از طرح‌های مهم سیستان و بلوچستان در حوزه جاده‌ای است و، چون در این مسیر تردد زیاد انجام می‌شود تکیل آن اهمیت زیادی دارد.

مدیرکل راه و شهر سازی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: تکمیل بزرگراه زابل - زاهدان نیازمند اعتبارات قابل توجهی است که پیشرفت در ساخت این بزرگراه بستگی به میزان اعتباری دارد که به این طرح اختصاص داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فاز دوم این بزرگراه ۲۳۰ کیلومتر است تصریح کرد: از این رقم ۹۰ کیلومتر مورد بهره برداری قرار گرفته و مسافران و خودرو‌های ترانزیت در این محور تردد انجام می‌دهند همچنین مطالعات لازم برای ساخت ۷۵ کیلومتر دیگر هم انجام شده، اما به دلیل نبود اعتبار عملیات اجرایی آن هنوز شروع نشده است که در این پروژه مطالبات پیمانکاران دود ۳۰ میلیارد تومان است که در تلاشیم مطالبات آن‌ها را پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: ساخت بزرگراه بزرگراه زابل - زاهدان از سال ۱۳۸۵ شروع شده و تا سال ۹۲ حدود ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که بعد از گذشت ۵ سال از آن روز در حال حاضر پیشرفت فیزیکی آن به ۷۷ درصد رسیده است.

مدیر کل راه و شهر سازی سیستان و بلوچستان گفت: فقط در سال گذشته ۳۳ کیلومتر از این بزرگراه به بهره برداری رسیده که تاکنون برای این پروژه ۱۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است که بخشی از این اعتبار مربوط به کسانی بوده که اراضی آن‌ها زیر این محور قرار گرفته است.

 انتهای پیام/ع

ساخت بزرگراه زابل - زاهدان نیازمند اعتبار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شیرازی
۱۵:۰۵ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
جاده کنارک به چابهارباتوجه به مشترک بودن آن باراه اصلی استان یعنی اتصال به نیکشهرنیازمبرم وجدی برای دوبانده شدن داردوازهرپروژه جاده سازی دراین استان مهمتراست.