معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر زلزله‌ای بیش از 7 ریشتر در شهر‌های بزرگی، چون تهران اتفاق بیافتد، میزان خسارت آن در حد کل بودجه کشور است.

اگر در تهران زلزله ۷ ریشتری رخ دهد، میزان خسارتش در حد کل بودجه کشور استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد شکرچی‌زاده معاون وزیر راه و شهرسازی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 10 مرداد) و پس از قرائت گزارش کمیسیون عمران درباره زلزله کرمانشاه، اظهار کرد: اگر زلزله‌ای بیش از 7 ریشتر در شهرهای بزرگی چون تهران اتفاق بیافتد، میزان خسارت آن ممکن است در حد کل بودجه کشور باشد.

وی با تاکید بر اینکه ما باید نگاه پیشگیرانه داشته باشیم و ریسک‌ها را از ساختمان‌ها کم کنیم، ادامه داد: ساختمان‌سازی درست در گرو رفع خطر و آسیب‌پذیری از بافت‌های فرسوده است و باید محقق شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اگر در مواجهه با بحران به تجارب بین‌المللی توجه داشته باشیم، در زمان وقوع بحران با مشکلات کمتری مواجه می‌شویم و مدیریت بحران ساده‌تر خواهد بود.

شکرچی‌زاده  با بیان اینکه ما در سراسر کشور ظرفیت زلزله هفت ریشتری را داریم و دستگاه‌های لرزه‌نگار می‌توانند در این زمینه کمک کنند، افزود: در دنیای امروز پیش‌بینی زلزله مفهوم علمی ندارد و ما باید آسیب‌پذیرترین نقاط را در زمان وقوع زلزله شناسایی و نیروهای امدادی را به آنجا اعزام کنیم.

وی با اشاره به اینکه ایران از خطرپذیرترین کشورها در زمینه زلزله است، گفت: زلزله کرمانشاه پنج میلیارد تومان خسارت به کشور زد که اگر در شهر کرمانشاه اتفاق می‌افتاد ۵۰ هزار میلیارد تومان خسارت می‌زد و در صورتی که همین زلزله در تهران اتفاق می‌افتاد، هزار هزار میلیارد تومان خسارت می‌زد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار