تیم ملی بوکس ایران با سه سهمیه یازدهمین حضور خود را در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا تجربه می‌کند.

 به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی از تاریخ ۲۷ مرداد تا ۱۱ مرداد ماه سال جاری به میزبانی کشور اندونزی برگزار می‌شود.

تیم ملی بوکس ایران در حالی به پیشواز یازدهمین دوره از بازی‌های آسیایی می‌رود که که هدایت این تیم را اکبر احدی به عهده دارد و ایران توانسته ۳ سهمیه برای بازی‌های آسیایی جاکارتا کسب کند. مهمترین رقبای ایران از آسیا شرق و جنوب هستند.


بیشتر بخوانید:احمدی صفا: انتظار نداریم مثل فوتبال به ما رسیدگی کنند/ به حمایت مسئولان نیاز داریم 


یازدهمین حضور بوکسور های ایرانی در بازی های آسیایی جاکارتا

ملی پوشان اعزامی کشورمان، امید احمدی صفا (وزن ۴۹ کیلوگرم)، سجاد کاظم زاده (۶۹ کیلوگرم)، شاهین موسوی (۷۵ کیلوگرم) سه بوکسور اعزامی به مسابقات آسیایی جاکارتا هستند.

پیش از این تیم ملی بوکس در اوزان سنگین موفق به کسب مدال می‌شد، اما این بار تمام بازیکنان اعزامی از اوزان سبک هستند. تمام امید ما به سه بازیکن سبک وزن اعزامی است.

تا پیش از آمادگی تیم ملی برای بازی‌های آسیایی جاکارتا هیچ توجه و حمایتی از اوزان سبک وزن بوکس از سوی مسئولان صورت نمی‌گرفت. بوکس ایران روز‌های سختی را پشت سر گذاشته است، اما با توجه به عملکرد مثبت بازیکنان تیم ملی در مسابقات بین المللی قزاقستان و جام پادشاهی تایلند می‌توان گفت: آینده درخشانی را پیش رو خواهند داشت.


بیشتر بخوانید : سبک وزن‌ها امید در جاکارتا هستند/بوکس با همان ۳ سهمیه اعزام می‌شود 


یازدهمین حضور بوکسور های ایرانی در بازی های آسیایی جاکارتا

عملکرد تیم ملی بوکس در مسابقات بین المللی

در مسابقه بین المللی قزاقستان سه بوکسور به ترتیب در اوزان ۴۹، ۶۹ و ۷۵ کیلوگرم به ترتیب امید احمدی صفا، سجاد کاظم زاده، شاهین موسوی در این تورنمنت روی رینگ رفتند. پس از مسابقات بین المللی قزاقستان بازیکنان به جام پادشاهی تایلند موسوم به کینگز کاپ اعزام شدند. در این مسابقات بوکسور‌های قدرتمندی از کشور‌های قزاقستان و تایلند شرکت داشتند. در این تورنمنت 2 مدال نقره در اوزان ۴۹ و ۶۹ کیلوگرم دریافت کردیم که به تربیت امید احمدی صفا، سجاد کاظم زاده این عنوان را کسب کردند.

عملکرد بوکس در دوره‌های قبلی بازی‌های آسیایی

  • تیم ملی بوکس کشورمان در دوره ها‌ی اول، نهم و دهم از بازی‌های آسیایی حضور نداشتند.
  • بوکس در هفتمین حضور خود به میزبانی ایران در سال ۱۹۹۷ مقام دوم تیمی را کسب کرد و بهترین نتیجه خود را رقم زدند.
  • بازیکنانی که موفق به کسب مدال در این دوره شدند:
  • شریف دلارام، ماسیس هامبارسومیان و عبدالرضا انداوه (طلا)
  • عبدالرضا انضاری و جبار فعلی (نقره)
  • هاملت میناسیان، فرشید انتقامی، احمد پورافتخاری و وارتکس پارسانیان (برنز)

بازیکنانی که بیشترین حضور را در بازی‌های آسیایی تجربه کردند:

  • علی مظاهری، محمد ستارپور و جاسم دلاوری که هر سه نفر دو دوره را تجربه کرده اند. علی مظاهری یک طلا و یک نقره، محمد ستارپور دو برنز و جاسم دلاور‌ی یک نقره و یک برنز کسب کرده اند.

حاصل کار تیم ملی بوکس در هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی 2 مدال نقره و یک برنز بوده است.


بیشتر بخوانید:اصلی‌ترین چالش بوکس مسائل اقتصادی است 


محمد ستارپور بازیکن اسبق تیم ملی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در ۲ دوره مسابقات آسیایی موفق به کسب مدال برنز در دو وزن ۶۹ و ۷۵ کیلوگرم شدم. در بازی‌های آسیایی پیش رو در این 2 وزن بازیکن اعزامی داریم. کسب مدال در این 2  وزن دور از دسترس نیست. در آسیا تعداد نفرات شرکت کننده زیاد است و در المپیک شاهده آن هستیم که بیشترین مدال متعلق به بازیکنان آسیایی است. سه ورزشکار اعزامی درخشش خود را در تورنمنت‌های بین المللی اخیر ثابت کردند. بازیکنان در بازی‌های اخیر روحیه و توانمندی بالا خود را ثابت کردند. ما از هر سه بازیکنان انتظار کسب مدال را خواهیم داشت.

یازدهمین حضور بوکسور های ایرانی در بازی های آسیایی جاکارتا

او گفت: حضور ثوری رئیس فدراسیون بوکس در هفت ماه اخیر نمی‌تواند باعث معجزه در بوکس شود. اما او تمام تلاش خود را انجام داد. بوکس ایران متاسفانه از پایه مشکل دارد و نیاز به یک برنامه ریزی طولانی دارد.

ستارپور ادامه داد: در رده ملی باید چند تیم قدرتمند داشته باشیم تا اگر تیمی نتوانست اعزام شود تیم دیگر را جایگزین کنیم. در یک دوره از بازی‌های آسیایی به دلیل نداشتن بوکسور نتوانستیم اعزامی به بازی‌های آسیایی داشته باشیم؛ این اتفاق نباید دوباره تکرار شود.

  • اکنون تیم ملی بوکس درکمپ تیم ملی زیر نظر اکبر احدی سرمربی تیم ملی در حال پی گیری تمرین‌های خود هستند. با توجه به درخشش‌های اخیر بازیکنان و به گفته کارشناسان و مسئولان بوکس می‌توان به این کاروان چشم امید برای کسب مدال داشت.

بیشتر بخوانید : سبک وزن‌ها امید در جاکارتا هستند/بوکس با همان ۳ سهمیه اعزام می‌شود 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار