بحران آب برای مردمان مجاور آب

فرماندار ایذه گفت: از بهمن ماه سال ۹۶ شهرستان ایذه تنش آبی داشته و پیش بینی بحران برای آن هم می‌شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  مصطفی سمالی، فرماندار ایذه بیان داشت: بحران آب برای شهرستان پیش بینی می شد چراکه از بهمن ماه سال 96 ایذه در گیر تنش بی آبی بود با همکاری مجموعه شهرستان از جمله شهرداری، آبفا و آبفار این شرایط سخت را تا این لحظه کنترل کردیم به‌طوری که می‌شود وضعیت آب ایذه را به مانند یک فنر در دست فشرده است.

وی افزود: وضعیت آب در ایذه بحرانی است و لازم است همه مسئولان و متولیان استان همکاری نمایند تا از بحران آب جلوگیری شود.

بخشدار دهدز نیز در این باره گفت: چاه اول در دهدز حفاری شد که متاسفانه پاسخگوی بحران آب دهدز نبود بنابراین عملیات حفاری چاه دوم آغاز شد که خوشبختانه دبی آب مطلوب است که تنها مشکل پمپاژ به شبکه و پرسنل نگهداری آن در میان است.

کیامرث حاجی‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران با گفت: تجهیزات چاه جدید دهدز به‌زودی نصب و نیروهای نگهبانی آن جذب و تا پایان مرداد آب آن وارد مدار دهدز می‌شود و آغاز عملیات انتقال آب شرب به ایذه به روش آبگیر شناور به‌زودی آغاز شده، به گونه‌ای که تا یک سال آینده این آب به شبکه آب ایذه متصل شود.

وی افزود: حفر چاه، احداث ایستگاه پمپاژ و منبع 2  هزار متر مکعبی در جهت رفع مشکل آب فالح و 12 روستای همجوار در دستور کار است که تا پایان فروردین 98 به بهره‌برداری برسد.

حاجی زاده بیان داشت:  از هفته آینده مطالعات چاه در کنار رود کارون در بخش سوسن آغاز می‌شود که تا قبل از سال جدید کار حفاری پایان یافته و آب در شبکه آب شرب روستاهای سوسن غربی وارد شود و تجهیزات چاه جدید دهدز به‌زودی نصب و نیروهای نگهبانی آن جذب و تا پایان مرداد آب آن وارد مدار دهدز می‌شود.

انتهای پیام/م

تنش بی آبی در ایذه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.